Ett kliv fram, två steg tillbaka

Var så himla glad för två veckor sen då jag kunde börja testspringa lite igen. Löpning är verkligen något jag tycker så mycket om och det är så himla enkelt också! Och så himla trist då man inte kan..

Började känna av foten igen i förra veckan och nu är det "som vanligt" igen. Det vill säga inte så värst bra. Pratade med vår fysioterapeut på jobbet om det och hon tejpade foten. Men tror tejpen snarare stjälpte än hjälpte för jag har haft mer ont sista dagarna, så i afton efter duschen drog jag bort den. Då får jag känna imorgon hur det känns. Ska däremot ringa till BOTen i Boden och få boka en tid. Dom kan fötter och kanske kan hjälpa mig med sulor eller inlägg i skorna. Sen ska jag beställa ett par arbetssandaler till som jag ska ha hemmavid, mina arbetsskor är verkligen dom skönaste skor jag vet! Har aldrig haft ont i fötterna eller känt mig trött då jag gått i dom en hel dag. Dessutom är dom rätt fina ändå så man vågar vistas ute med dom.
Sen kanske det blir att gå på Snabba Steg i Luleå och rådfråga där om vad för typ av träningsskor jag ska ha, både på gymmet och utomhus. Även om jag inte kan springa så vill jag kunna promenera. 

Då jag är typ färdigbehandlad hos kiropraktorn så funderar jag på att gå till  vår lokala akupressör, en på jobbet fick bra hjälp av han för sin hälsporre med akupunktur. Så det kanske kan vara nåt för mig.

Svårt att veta vad det är och vad man ska göra. Om jag visste med säkerhet att total vila från all träning där foten är involverad skulle göra mig helt bra igen, då skulle jag naturligtvis vila. Men det är ju så svårt att veta, speciellt då jag i princip aldrig har ont under själva träningen utan att det kommer dagen efter. Och inte alltid heller. Så jag vet inte riktigt vad som triggar igång det. Men simning och löpning är det förbud mot just nu. Så mycket kan jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0