Gott nytt tränings- och hälsoår!

Nytt år, nya möjligheter! Är lika med nya träningsvanor och ett hälsosammare liv. Så tänker nog väldigt många just nu. Även jag. Jag har sagt det många gånger och jag säger det även nu, och denna gången hoppas jag att jag klarar det. Imorgon börjar mitt nya hälsosammare liv!


Senaste halvåret och speciellt senaste månaderna har jag inte varit snäll med min kropp. Den har fått i sig mest en massa skit och tyvärr suttit för mycket stilla. Det har delvis berott på min skadade fot då motivationen totalt gick i botten, och ärligt talat har den inte återvänt till 100% än. Men jag ska verkligen ta tag i kost och träning nu och verkligen försöka! Min kropp behöver det. Min hjärna behöver det. Om jag ska orka träna och åka Vasaloppet och cykla Vätternrundan måste jag sätta igång NU! Helst för flera veckor sen. Kroppen behöver bra mat och mycket energi, men inte i form av skit.




Våren och sommaren 2014 var jag i mitt livs form, mest tack vare Lifestyle by MRR. Jag vill tillbaka till den fantastiska form jag var i då, både utseendemässigt men även för den träningsform jag var i då! Jag kan fortfarande inte fatta att jag sprang halvmaran på 1:53:20, med en snittfart på 05:20!

För 1,5 år sen mådde jag så bra! Kroppen fick den näring och träning den behövde. Jag ska försöka nå tillbaka till det nu. Jag har dom verktyg jag behöver, jag har mina mål i sikte. Nu är det bara lägga i alla växlar och be till gudarna att foten inte ska sätta käppar i hjulet för mig. Och även om den gör det så får jag jag helt enkelt sätta upp nya mål. Så enkelt är det.

Som en tjej jag följer säger: Go hard or go home!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0