Prylgalen!

Det slog mig just, jag tror jag blivit prylgalen! Just nu är det tre saker jag gärna skulle vilja ha!


1. Skateskidor
Redan innan Vasaloppet kände jag att jag skulle vilja ha ett par skateskidor. Jag tycker det är riktigt kul att åka skidor och det är riktigt bra träning! Och att variera träningen är ännu bättre! Och att åka skate är lite jobbigare än klassiskt, vilket betyder ännu bättre träning! Har egentligen redan bestämt mig för att köpa skateutrustning till hösten/vintern, så det är bara att ut sommaren nu.



2. Mountainbike
För ca en månad sen fick jag ett sånt sug efter en MTB, att cykla efter stigar i skogen, hur härligt verkar inte det?! Och betydligt jobbigare än racer. Jag blev så sugen på Cykelvasan förstår ni! Så om ett år eller två kanske jag cyklar Vasan! Jag har ju även varit, och är fortfarande, så sugen på att vandra Vasaloppsleden sommartid och ev tälta längs vägen. Ultravasan är också något jag skulle vilja testa, men just nu känns långa löplopp helt uteslutet. Men cykla är inte lika ansträngande för foten, och eftersom Vasaloppet är något som lagt sig runt hjärtat lite så skulle jag absolut vilja testa Cykelvasan! Men till det behöver man en MTB.


3. Rullskidor
C har länge pratat om att han vill ha rullskidor, han slog till förra veckan och fick skidorna idag. På jobbet har vi pratat rullskidor och det kommer läggas en beställning på det. Så nu blir man ju så sjukt sugen på rullisar också! Jag fick ju faktiskt låna hem ett par av min farbror för två år sen, men jag fick aldrig tummen ur och har därför aldrig testat det än. Men nu vill jag ha ett par! Helt igår!

Man må ha lite udda intressen och önskemål, men jag tycker att det är rätt hälsosamma intressen! Och sen har man ju precis skaffat sig jobb på rätt arbetsplats för sina, något dyra, intressen! Nåja, jag får vänta och se hur det blir med inköp denna sommaren. Skidor blir det då helt säkert till vintern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0