BB-väskan

Igår gjorde jag äntligen slag i saken att packa BB-väskan. Hade planerat att göra det nästan direkt vi flyttat in i huset, men det har kommit saker i vägen och jag har inte riktigt tagit mig den tiden. Men igår så gjorde jag det! Har googlat runt en massa på olika sidor som tipsar om vad man ska packa, så har tagit med det mesta man kan tänkas behöva. Jag gick till och med ut i kylan (-17) för att handla lite gotta, alla sidor tipsade om att det kan va gott att ha med sitt favoritgodis. Så jag traskade ut enkom för det (tar ca 20-30min att gå in till centrum för en höggravid).
 
 
Ett ombyte till mig innehållande:
Mjuka byxor
Löst sittande linne (hittade inga amningslinnen i min storlek då jag sökte efter det)
Fleecekofta
Lösa/stora trosor
Strumpor
Tjocksockar
Amnings-BH
 
Ett ombyte till Stefan innehållande:
Mjukisbyxor
T-shirt
Kofta
Underkläder
 
Kläder till bebisen innehållande:
2 bodys
2 par byxor
2 par strumpor
1 pyjamas
2 mössor
Overall att åka hem i
En fin filt (roligare än landstingets blåa, den kommer finnas med på dom flesta av bilderna från BB-tiden)
Babyskyddsfilt (att lägga i babyskyddet och vira runt bebis om det är mycket kallt när vi åker hem)
 
Övrigt:
2 olika nappar till bebis
Stora bindor
Mjukt dasspapper (man kommer vara rätt öm och då vill man nog inte ha strävt hårt papper)
Vattenflaska
Kortlek (något annat att tänka på under värkarbetet)
Amningsinlägg
Purelan bröstvårtskräm
Inotyol
Necessär med deo, tandkräm, duschgrejer, hårsnodd och hårband
Tandborstar
Blöjor (blev bara ett 2-pack, Pamperspaketet rymdes inte i väskan)
Godis och chips (gott med både något sött och salt)
 
Ej med på bild:
Mobilladdarna (dom packar vi precis innan vi åker)
Mobil och ID-kort (antagligen det mest självklara när man åker iväg)
Babyskydd (sitter redo i bilen redan)
Förlossningsbrev (jag har inget, men för dom som har så är det såklart viktigt)
 
Det var nog allt! Tror faktiskt att allt kommer komma till användning, eventuellt inte blöjorna, inotyolen och kortleken. Kanske inte bindorna heller om man trivs i vuxenblöjorna som jag antar finns att tillgå.
Valde att inte packa ner varken vantar eller tjocksockar eftersom overallen har inbyggd fot och vante, plus att vi har babyskyddfilten och bomullsfilten. Dessutom kommer jag att sitta bak med bebisen så jag kommer ha koll så bebis inte blir kall (eller för varm heller för den delen)
 
Ni som har fött barn, är det något ni skulle ha packat  med som jag inte har eller något som ni anser är helt onödigt att ha med? Allting rymdes i en kabinväska (liten resväska på hjul som kan tas som handbagage), kändes enkelt och smidigt. Så när vi ska hem kan Stefan bära bebisen i babyskyddet medan jag rullar väskan och slipper bära tungt, kan nog vara skönt att slippa det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0