Gravidledig

I fredags jobbade jag min sista dag på jobbet, så i måndags hade jag min första lediga dag. Fast både måndag och tisdag hade jag fullt upp så jag har knappt varit hemma ändå.
Måndag gick jag till mormor samtidigt som Stefan gick på jobbet, där rullade jag hennes hår (som vanligt på måndagar) och stannade kvar till strax efter 11. Nykokt fruktkräm tackar man ju inte nej till! Sedan gick jag förbi jobbet på vägen hem för att hämta hem en kartong och en pajform. Väl hemma stekte jag plättar så Stefan skulle ha lunch innan jag ilade iväg till MVC där jag hade tid kl 13. Allt såg bra ut, magen växer fast inte så fort, hjärtljuden låg på ungefär samma som tidigare (145-155) och jag mår ju bra så det var inga konstigheter. Ny tid om två veckor igen.

 


När jag var klart på MVC så gick jag på bibblan och läste lite innan jag 14:15 hade en tid på Emmas Hudstudio för att fixa brynen. Svängde in på Happy på vägen hem och väl hemma la jag mig i soffan och såg lite TV och vilade faktiskt. Fast bara en timme kanske, för då var jag ju tvungen göra middag innan vi skulle vara på banken kl 17. Hemma för gott den dagen 18:30. Så jag var som igång nästan hela dagen!
Igår, tisdag, fyllde min fina, söta lilla farmor 90 år! Tänk att få fylla 90, var klar i huvudet och kunna bo kvar hemma! Det är inte alla förunnat! Att hon dessutom var ut och skottade av bron och närmast bron för att gästerna skulle kunna komma in, det är inte dåligt! Så även igår for jag iväg hemifrån samtidigt som Stefan for på jobbet, och hemma var jag inte förän efter 21. Fullt upp med andra ord!


Idag onsdag blir det ändå lite lugnare. Ska hålla mig mestadels hemma och inomhus. Har tvättid 12-16 så mitt på dagen har jag det jag gör. Sen ska jag eventuellt gå förbi jobbet med nå grejer jag har haft på hemlåning och så laga två måltider så vi inte svälter ihjäl idag. Vad resten av dagen erbjuder får vi väl se, jag har ändå rätt mycket att pyssla med här hemma också. Kanske jag gör klart den där barnvagnsmobilen jag håller på med!

By the way, idag är det exakt 1 månad kvar till beräknad födelsedag! Endast 30 dagar! Hur sjukt är inte det?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0