Cypern -17

Fredag den 8 september, dagen då vi åkte till Cypern för en veckas sol, bad, värme, mys och återhämtning. Vi valde helt klart rätt vecka att åka för hör hemma i Älvsbyn så regnade det väl som varje dag. Istället kunde vi ligga och må gott i solen (och skuggan)!

Fredagen är väl inte mycket att säga om. Lämnade Älvsbyn vid 13, planet drog iväg vid 16:30 och framme på hotellet var vi nog först vid 23:30-tiden. En helt vanlig resedag med andra ord.

Dagarna på Cypern såg rätt lika ut. Vi steg upp och åt frukost i restaurangen. Sedan bar det oftast iväg till nån av stränderna där vi snorklade och solade lite. På väg till hotellet år vi lunch på någon restaurang och eftermiddagarna spenderade vi vid poolen, där var det lättast att hitta lite skugga till mannen främst. Sen vilade vi på rummet efter en dusch, såg lite serie, spelade kort eller sov en liten stund innan vi gick ut för middag i mörkret.

Första kvällen var det magic show i restaurangen med middagsbuffé, magishow och sen livemusik. Tyvärr fick vi platser snett bakom scenen så vi såg inte jättebra, men dom var duktiga! Vissa trick fattar man bara inte hur dom får till!

Söndag hade Stefan lyckats bränna sig så illa på bröstet (eller egentligen mellan brösten) att vi valde att göra en utflykt till Ayia Napa vid lunchtid. Gick ner till hamnen, kikade i lite supermarkets och åt sen lunch.

Onsdagen hade vi bokat in oss på en båtutflykt. Där fick vi åka längs kusten från Ayia Napa, förbi Fig Tree Bay och mot spökstaden Famagusta. Blev två badstopp i det kristallklara turkosa vattnet och även lunch ombord.

Näst sista kvällen tog vi bussen in till Fig Tree Bay, jag ville visa Stefan var jag och mamma har tillbringat så många semestrar tillsammans. Vi började med att gå upp till den lilla minikyrkan, herremin vad det har blivit en stor turistgrej! Går ju busslaster förbi där nu.

Efter besöket där uppe gick vi ner till favoritrestaurangen och åt god mat innan vi strosade hela huvudgatan och slutligen tog bussen hem igen.

Sista dagen var det bara att packa, ställa väskorna i bagagerummet och ligga vid poolen hela dagen. Jag solade hela dagen lång medan Stefan solade i etapper. Efter dusch spelade vi lite kort i foajén innan vi gick iväg till hans favoritrestaurang och åt en sista middag. Närmare 21 blev vi upplockade av bussen och vid 23-tiden lyfte planet mot Sverige. Landade kl 3 svensk tid, stackars mamma som var tvungen iväg mitt i natten för att hämta oss.

Kan man inte vicka bak sätet får man utnyttja benutrymmet!

Tack älskling för en härlig vecka! Nästa gång vi reser utomlands har vi bebis med utanför magen! Så mysigt!