MVC - Första SF-måttet

I torsdags var jag till MVC för vecka 25-kollen. Det är alltså då man börjar mäta magen och ser så den växer som den ska. Jag verkar vara rätt exemplarisk och måttet mätte 24cm, ganska i mitten av kurvan. Då får vi se om jag fortsätter hålla samma kurva eller om bebis har andra växtplaner.

Medan BM klämde på magen för att känna hur livmodern låg så sa hon att jag hade starka magmuskler. Det kändes bra att höra, jag som knappt tränat nå det här året! Då förtvinar inte musklerna så himla fort ändå. Och förhoppningsvis återställs magen lite lättare efter förlossningen också. Däremot glömde jag fråga om jag hade någon magmuskeldelning, men det får bli vid nästa besök. Har försökt känna själv men jag känner ju knappt magmusklerna så jag vet inte riktigt vad jag ska känna efter.

Hjärtljuden var lika häftiga att höra som vanligt, låg på ca 150 slag/minut. Är det en pojke eller en flicka? Spännande! Vikten på mig togs och vågen där känns inte lika trovärdig som den hemma. Men hemma väger man sig ju naken och nykissad innan frukost, på MVC är det ju med kläderna på och efter frukosten. Har hittills gått upp ca 5kg i alla fall, både enligt vår och MVCs våg. Känns väldigt lagom, hoppas att slutvikten ska hamna på + 10-12kg. 

Annars blev det inga mer prover det besöket, det blir bästa besök.
Är glad att jag får må så bra som jag gör! Inga direkta krämpor eller så. Har börjat känna ibland då jag ligger i soffan att det känns "trångt" i halsen, inte sura uppstötningar eller halsbränna men att maten liksom ligger och pockar på uppåt. Känner det inte då jag ligger helt plant i sängen och ska sova, utan mest då jag halvligger/sitter i soffan. Förhoppningsvis blir det inte värre och jag kanske slipper halsbränna också!


Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh vad spännande! :D

2017-09-13 @ 08:12:20
URL: http://amandajona.se
Postat av: norrbotten emma

spännande =)

ha de bäst
kramizz

2017-09-13 @ 08:24:14
URL: http://nouw.com/lillemmish
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Mysigt :-)

2017-09-13 @ 08:28:37
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0