Utvärdering mobilfri zon

Har nu under en veckas tid lämnat mobilen utanför sovrummet då det varit dags att sova. Något jag verkligen inte ångrar! Det har inte ens känts konstigt att inte ha den där. Jag har kollat sociala medier i soffan och sen har jag lämnat den i vardagsrummet eller köket under natten. Kommer absolut fortsätta med det hädan efter!

Har dock haft den med in i sovrummet två kvällar nu under helgen, men det har berott på att jag varit tvungen att ställa klockan, har ingen vanlig väckarklocka. Lördag skulle jag upp och jobba och söndag skulle vi iväg tidigt till Skellefteå. Men jag har då bara ställt alarmet på mobilen och lagt undan den igen, har inte legat och pilla på den.

Helt klart bara positivt! Har definitivt fått mer sömn än jag annars skulle ha fått, för jag har lagt mig för att sova så fort jag lagt mig. Har inte blivit att läsa någon bok, har varit för trött för det. Är ca 4 amningar per natt nu, så behöver nog den extra sömnen mer än bokläsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0