Snö!

Jag lovar, bara för att vi blev husägare den här vintern så ska det toksnöa! Det är väldigt många år sen sist vi hade i närheten av såhär mycket snö! Nu har det ju ändå varit en "bra" månad under februari då det knappt har snöat nå alls. Fast då har det varit en kall och tråkig månad i stället. Senaste veckan har det nog snöat närmare 30cm tror jag, mest pudersnö så man har nästan blåst bort den från uppfarten.

(null)

Det här är gången vi skottar fram till bron. Vi sätter ingen snö på sidorna utan skyfflar allt fram och förbi bron, upp på all snö. Så vi har som en snöramp på framsidan av huset. Så all snö som man ser har kommit rakt från himlen och ner. Nästan så pass mycket att man inte ser barnvagnen om den står där. Det är bara en liten bit av suffletten som sticker upp.

Förra helgen, eller kanske är det två helger sen, skottade jag av snö från lekstugan. Det behövdes kan jag lova! Och kul var det! Nu är jag sugen på att skotta fram eldstaden, men frågan är hur man ska ta sig dit? För skotta en gång från huset och dit går ju inte. Så vill man grilla sig en korv får man vackert krypa dit i snön... Kan man göra så? Kan ju bli jobbigt att krypa i snön med Elsa dock...

Ett annat snöskottarprojekt jag är sugen på är att skotta fram en bit av altanen så jag kan sitta vid husväggen och lapa sol här i vår. Just den biten blor nog inte så jobbig då det inte är någon snö närmast husväggen. Några spadtag så ryms en stol där. Det jobbiga blir att skotta ner en del av vallen som bildats från snöfall och takras tidigare i vinter. Vi ser knappt ut från vardagsrumsfönstrena.

Vi får helt enkelt se hur det blir med mina skottningsplaner. Är det bra väder kanske jag lyckas smita ut medan Elsa sover. Om jag skottar närmast väggen först ryms barnvagnen där, kan hon sova ute i friska luften medan morsan svettas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0