Kärleken spirade verkligen

Kärleken ska spira i Idol ikväll. Det inleder dom med att grisbonden KarlPetter från Bonde söker fru, sjunger. För det första så sjöng han en Per Gesslelåt, och han tycker jag inte om. För det andra så kunde han då inte ens sjunga. Har läst i tidningarna att han faktiskt ska vara hygglig på det, men jag vet inte om jag håller med.

Nästa kärleksförklaring kommer i Peter Jihdes presentation av juryn. En liten kärleksförklaring. Helt sött! Han är faktisktinte så dålig på att sjunga. Hörde han rappa i Doobidoo för nåt år sen, och det var han bra på. Han har även sagt att han hellre rappar än sjunger, men nu sjöng han ju. Och ganska bra faktiskt. Hade hellre sett han med i tävlingen, än Sam.

Sen att Alex Schulman fick säga vad han tyckte om Jihde bara var onödigt. Tycker ännu mer illa om han än om Sam, och det vill säga mycket. Coolt att Jihde kysste han!

Över till Idolerna nu då.

Mattias: Det var riktigt bra. Han hade lite tillgjord röst och konstiga uttal på vissa ställen, men i det stora hela var det riktigt bra. Bra sångröst, såg bra ut på scenen, och jättekul att vi fick höra han ta i lite mer. Lite som när Erik sjöng Bed of roses.

Chris: I don´t wanna leave HIM now. Skitbra, verkligen.Han blir bara bättre och bättre för varje vecka. Förstår inte alls vad juryn snavckade om. Heja Chris!

Daniel: Verkligen ett dåligt låtval, för det var inte alls han. Det kändes ganska tråkigt, men samtidigt så sjunger han så otroligt bra! Jag har alltid sagt att han är den som är bäst tekniskt, och det står jag fast vid. Det här var nog bland det bästa sångmässigt han har gjort.

Marie: Hon är så himla bra att det inte finns! Har även upptäckt att hon låter som Celine Dion på vissa ställen, och hon är ju verkligen en bra sångerska. Daniel säger ju hela tiden att Marie är en av, om inte den bästa, svenska sångerskan. Jag vill snarare säga att hon är en av världens bästa sångerskor just nu. Helt otroligt! Jag sa ju alldeles nyss att Daniel är bäst tekniskt i tävlingen, men jag tror jag måste säga att Marie är det. Kishti sa något om hennes wailingar, och jaghåller fullständigt med. Det blir aldrig wailsoppa av det, utan hon gör lagom mycket vid rätt tillfällen. Hon bara måste hamna i Globen, för hon är lätt bäst i Idol!

Sam: Jag trodde aldrig jag skulle säga det här, men det var faktiskt bra. Det klart bästa han någonsin gjort. Och för första gången så visar han, och jag känner, känslan han har, det man ser i ögonen.Han hade verkligen gjort ett bra låtval, för han passar verkligen ihop med den.

Amanda: Hon förmedlar en enorm känsla genom hela låten. Det här är nog också bland det bästa hon någonson gjort. Vi fick äntligen se det hon visade i audition och kval, hur bra hon faktiskt kan vara. Det brukar ju oftast bli så här när man har hängt löst, att man rycker upp sig.

Andreas: Är det bara jag, eller är han dålig på att visa käslor när han sjunger? Jag känner det inte, och ser det inte på honom heller. Men som tur är så sjunger han riktigt bra. Det här var en låt i en ganska örk tonart, och jag är lite svag för när killar sjunger i det mörka registret.

Sämst ikväll: Andreas
Bäst ikväll: Marie

Jag vill säga att Sam var sämst, men ikväll var han verkligen inte det. Ingen var egentligen sämst, eller ens dålig. Alla var så himla bra ikväll! Men jag valde Andreas därför att jag inte fick rätt känsla. Kände inte att han levererade låten så bra.

Nu såg nog alla Danny. Hade tänkt skriva att jag såg han i början, vet inte om någon mer gjorde det. Bredvid Evelina. Men nu såg ju la han, så då var det inte lika kul. Men gud va blond han var. Han måste ha blonderat sitt redan blonda hår.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

"Lite som när Erik sjöng Bed of roses."

What? Det var inte ens i närheten. Erik var ju sjukt bra då han gjorde den, Mattias var låååångt ifrån!

2007-11-02 @ 22:04:08
URL: http://idolworld.wordpress.com
Postat av: GretaTurbo

Nä, jag menade inte att det var lika bra, men att det var samma sak. Erik fick vekrligen ta i i den låten. Jag tycker att Mattias fick det i den här låten åxå.

2007-11-02 @ 22:10:43
URL: http://gretaturbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0