Chris, Mattias och Marie är outstanding

Daniel: Han har gjort helt fel låtval, så enkelt är det bara. Ingen människa ska egentligen göra den här, utom just Scissor Sisters. Trots det usla låtvalet, så gör han den väl okej. Sången var inte så bra, lät mest andfådd. Sen så gjorde han ändå falsetten ganska bra, men inte tillräckligt bra. Börja välj lite normalare låtar, tack.

Mattias: Det här gjorde han verkligen bra! Han blandar lite Mattiasstil med Timberlakestil, och wips så får vi fram något riktigt bra. Håll fast vid det.

Amanda: Lite publikfrieri, det gillar vi alltid. Nä, men det här var faktiskt bra. Du har ryckt upp dig lite, som tur är. Hon fraserar så härligt, precis så som man vill. Det är en av hennes starka sidor, just fraseringen.

Gathania: Oj så hemskt! Så här dålig har hon aldrig varit förr. Det var riktigt falskt, och inte bara en gång, utan hela låten igenom. Undra vem som kommer hänga fett löst ikväll... 

Andreas: Oj vad han kom bort sig i början. Han tappade helt melodin! Vet inte om han tappade en del av texten också, och hittade på något annat, men det lät knasigt. Sen han rättat till melodiproblemet så lät det likadant låten igenom. Lika starkt hela vägen, lika tråkigt. Men det är ju bra han är tonsäker.

Sam: Nä, jag gillar det inte. Han har inte ändrar sina ansiktsuttryck, han har inte ändrat på det konstiga i rösten. Han har inte tagit av sig kepsen heller. Snälla, gör det. Vi ser dig ju inte! Sen så halvprata han sig genom halva refrängerna också. Början var bäst, där han får sjunga lågt.

Christoffer: Haha, härligt slut! Jag bara älskar den här killen! Han kan vekrligen sjunga, och han har det. Trodde ju inte den här låten skulle passa honom, men det gör den ju absolut. Dessutom har han så fängslande ögon, så man kan bara inte lsuta titta. Hoppas verkligen att det här är en av dom två som står i Globen den 7dec.

Marie: Hemska kläder, fult läppstift och konstig frisyr. Hade man sett henne på stan sådär så tror jag inte hennes egna kompisar ens hade känt igen henne. Men tur att det var det enda som var dåligt ikväll då. För bra var det minsann. Hon är verkligen mångsidig. I början körde hon bara ballader, och blev balladdrottning. Nu kör hon både rock, pop och soul, och gör det minst lika bra. Hon vill jag nog också se i Globen den 7dec.

Evelina: Hon har i en intervju sagt att hon, eftersom hon är sist ut, måste göra ett bra avslut på kvällen. Gör hon det då? Nja, inte direkt. Det var inte alls så bra som jag hade förväntat mig. Lite falskt här och där, låter lite osäker. Synd. Hade ju som trott att, när hon var så bar förra veckan, att det skulle hålla i sig och hon skulle göra lika bra den här veckan, men det blir det inte. Inte alls.


Sämst ikväll: Gathania
Bäst ikväll: Christoffer och Mattias


Vilka kommer hänga löst då? Gathania är jag ganska säker på, så dålig som hon var ikväll. Sen då? Sam och Evelina kankse. Eller Andreas. Ja, någon av dom. Hoppas ju såklart att Gathania åker ut. Men ska jag önska med hjärtat vill jag att Sam, eller kankse till och med Andreas, åker ut. Vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0