En bra första fredagsfinal

Andreas: Tycker inte det var sådär väldigt bra. Det låter ganska jobbigt på höjden, det var lite falskt här och där, och han hade svårt med dynamiken. Versen var jättebra, men när det kom till bryggan över till refrängen så tog han i allt. Det är synd, för en låt blir så otroligt mycket bättre om man vet vars man ska sjunga starkt och vars man ska sjunga svagt.
Gathania: Hon känns väldigt osäker och det är ganska falskt. Man oroar sig väldigt mycket då hon kliver upp på scenen har jag märkt, för man vet inte om det kommer låta bra eller om det bara faller. Idag föll det, igen.
Amanda: I början kändes det lite osäkert, och nästan lite falskt, men ju längre låten gick, ju säkrare blev hon och då framträdandet mycket bättre. Hon är ett bra exempel på en som kan det  här med dynamik.
Patrizia: Shit, det här var verkligen bra! Bästa framträdandet hittills ikväll tror jag. Det var lite falskt precis mellan där hon byter från att sjunga ljust till att sjunga väldigt mörkt. Men annars var det här super.
Mattias: Det här precis sånt som jag älskar, pojkbandstuket! Tycker han gör låten jättebra, och han gör den med inlevelse. Jag upptäckte mig själv med att sitta och digga med, ett gott tecken. 
Evelina: Det här var väl hyffsat. Sången var bra, hon använder fortfarande sin egna röst. Men hon verka inte så säker, eller hon såg inte säker ut för den här låten. Hon sjunger att "hon är den enda" men hon kändes inte så i kroppsspråket.
Daniel: Det här var helt suveränt. Med ett undantag. Sluta upp med att göra en massa konstiga saker med händerna och armarna! Man blir smått tokig. Han har alldeles för mycket energi, det är hans, kanske enda, svaghet. Bara han kan tygla den så kommer allt bli så bättre det kan bli. Jag älskade bara slutet, där han glider upp några toner. Helt lovely.
Anastasia: Oh nej, så falskt det är. Kan hon inte bara sluta sjunga? Det är hemskt. Det är så där lömskt falskt, man vet inte om det ska vara så eller om det är fruktansvärt falskt. Jag tror på det andra alternativet.
Sam: Det här är det första framträdandet med Sam som jag tycker är bra. Början gjorde han jättebra, men när det närmade sig slutet tappade han mig. Då började han göra sina konstiga darrande saker med huvud, mikrofon och röst. Och så skulle det ha varit fint om han hade kunnat ta i mer i falsetten. Jag vet att det är jättesvårt, men när körkillarna sjunger starkare blir det inte riktigt så bra. 
Christoffer: Åh, vad glad jag är att hans förkylning inte förstörde det för honom. För det här var jättebra tycker jag. Han sjunger med hela ansiktet, med hela kroppen! Man blir bara så glad av att se han stå där och sjunga. Dessutom sjunger han en av dom bästa reggaelåtarna som finns. Jättebra!
Marie: Jag trodde det var en annan Baby Love hon skulle sjunga, men okej. Men det här var riktigt riktigt bra! Vi har bara sett henne sjunga ballader, och så bränner hon av en rocklåt! Otippat, men riktigt bra!


Sämst: Anastasia
Bäst: Kan inte välja någon, många var bra. Daniel eller Marie kanske.

Vilka hänger löst då? Anastasia, Gathania och Evelina tror jag. Evelina mest eftersom hon var det som hade minst röster av alla 11 under kvalveckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0