Evelina avancerar

Daniel - I don´t feel like dancing. Jag tror det här kommer att bli jättebra. Är ju egentligen inte så förtjust i låtar där det är så mycket falsett, och det är det ju i den här låten. På skiva låter det oftast bra, men live blir det lite konstigt.

Gathania - Umbrella. Låter lite halvdant. Låten passar inte, och hon gör den mycket mer pop än vad den egentligen är.

Evelina - Apologize. Jag hoppas vekrligen det här blir lika bra som förra veckan, och jag tror faktiskt det kan bli det. Låten passa henne, och den är riktigt bra.

Amanda - Don't hate on me. Jag tycker aldrig att hon blir nå bättre för varje vecka, utan kanske snarare åt det andra hållet. Vet inte vad det beror på, om det är för att hon inte kan välja samma sorts låtar som hon kanske helst hade velat. Jag är inte lika säker längre att hon kommer gå lika långt som jag har trott.

Mattias - Summer love. Är inget stort fan av Timberlake, men det funkar när Mattias gör den. I och för sig så är den här en av dom bättre Timberlakelåtarna, så det funkar väl med originalartisten också.

Sam - Tired of being sorry. Lika dåligt som förut. Han kan inte ändra på sig. Juryn har sagt att han måste göra något åt sitt scenspråk och ansiktsuttryck, men det händer ingenting. Sången är inget att hurra över heller. Han sjunger faktiskt bäst då han sjunger väldigt mörkt.

Andreas - A little bit of love. Han tar i alldeles för mycket, och låten är såå dålig! Kunde han inte ha valt en bättre låt? Jag kommer pinas låten igenom. Ta i lite mindre, och frasera bättre. Bättre dynamik också.

Chris - Say it right. Låten är bra, Chris är bra. Men tillsammans blir det inte lika bra. Inte riktigt rätt låt för honom. Men jag hoppas ändå att det kommer bli lika bra ikväll som tidigare kvällar.

Marie - Big girls don't cry. Det här blir nog bra, som alltid. Hoppas bara inte du kommer sitta så mycket på pallen, för det passar inte in i låten.



Tycker att lästan alla Idoler ger så lite nu på genrepet. Men det kanske beror på att det är just ett rep. Hoppas det blir bättre till ikväll. Så här på förhand så känns det faktiskt som att Evelina har gjort bäst låtval och som passar henne bäst. Hoppas hon gör ett kanonframträdande ikväll. Annars så låter Daniel, Mattias och Marie bäst. Sämst låter det för Andreas och Sam.

På det jag hört nu så tror jag det kommer stå mellan Andreas och Sam. Sen så kommer nog Gathania eller Chris hänga löst också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0