Genrepet

Jag har nu lyssnat på genrepet av kvällens final. Det är inte så långa klipp, men jag ska försöka säga vad jag tycker.

Marie - Baby love. MAn fick inte höra något av refrängen, men det man hörde tyckte jag lät bra. Det kommer bli jättekul att höra henne sjunga något annat än ballader.
Amanda - Tainted love. Ja, vad ska man säga. Kan det över huvud taget låta dåligt? Svar: Nej!
Gathania - I'm walking on sunshine. Trodde inte det skulle låta så bra som det faktiskt gjorde, för det låter ju bra.
Anastasia - Sleeping satellite. Låten känns lite annorlunda, men trots det så passar den till henne. Och, glatt överraskande, låter det inte falskt heller. Det låter faktiskt bra här också. Har ju alltid tyckt att hon har sjungit så falskt, men inte nu.
Patrizia - Runaway train. Det känns som att jag har hört den här låten förut, fast jag inte har det. Den kanske bara är lik någon annan låt. Men i alla fall. Patrizia gör det bra, ingen snack om saken.
Evelina - I am the one and only. För en gångs skull så får vi äntligen höra hennes egna, naturliga röst. Tidigare tycker jag att hon har gjort till den, gjort den mörkare än vad hon egentligen är, men inte nu. Så det känns ju bara bra. Sen så verkar det här vara lite av en Evelina låt, och det låter bra.
Andreas - I wanna know what love is. Det här är en lugn låt, och det förknippar man ju inte riktigt med Andreas. Han är ju den som gärna vill ta i och visa allt han kan, hur starkt han kan sjunga och hur högt. Viken tur att den här lugna låten är en sån man faktiskt ska ta i i. Jag tror det kommer bli jättebra. I kvalet då han körde den lugna låten så tog han fortfarande i för mycket, men det behöver han inte oroa sig för nu.
Mattias - Would I lie to you baby. Åh, vad Erik han känns. Men det gör absolut ingenting! Jag lyssnar ju mest på sån musik, pop alltså. Och så gör han den här låten bra också. Kanske en aning ansträngt på höjden, men det är inget man tänker på, och det är inte falskt heller.
Christoffer - Baby I love your way. Tyvärr låter inte versen särskilt bra, men refrängen är det inget fel på. Men så är han visst inte så fräsch heller, ont i halsen och så. Så jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det ska låta bra ikväll. För han är ju så himla bra!
Sam - She's so high. Jag har aldrig tyckt om han tidigare, och jag gör det fortfarande inte. Jag tycker han förstör alla låtar han tar sig an. Han halvt pratar sig ju igenom dom. Nä, det här är absolut inget för mig. Och tycker man inte om någon, så är det svårt att ändra sig, och tycka det låter bra. Ska väl säga ändå att det inte var falskt, bara dåligt.
Daniel - You're the voice. Dom tog ju ett klipp där han knappt sjunger nå. Men det lilla man får höra av det han sjunger så låter det ju bara bra. Tror det är svårt för honom att sjunga dåligt, precis som för Amanda. Men, det finns ju undantag också, som Grace Kelly-låten. Usch för den.


Det känns som att det här kommer bli en bra första final. Dom flesta har valt låtar som passar dom, och det är ju bra. Oftast är det flera som har valt så konstiga låtar, men det tycker jag inte nu. Sen så låter ju alla så himla bra också! Längtar verkligen till ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0