Låtlistan

Veckans Idol-tema är ju som jag skrev tidigare "One hit wonders". Och här kommer listan på vad våra idoler ska sjunga imorgon.

Daniel - You're the voice
Sam - She's so high
Andreas - I wanna know what love is
Christoffer - Baby I love your way
Mattias - Would I lie to you baby
Patrizia - Runaway train
Anastasia - Sleeping satellite
Gathania - I'm walking on sunshine
Marie - Baby love
Amanda - Tainted love
Evelina - I am the one and only


Jag har bara hört hälften av dom här låtarna, men jag tror det kommer att bli ett bra kval. Jag har lyssnat igenom alla låtarna, så jag vet hur dom låter nu, och jag tycker dom flesta har valt bra låtar som passar dom. Christoffer har valt en av dom bästa låtarna, men det kan bero på att jag gillar reggae. Men det låten är riktigt bra, och jag tror han kommer göra den riktigt bra också.
Andreas har också valt en låt som passar honom, där han får ta i. Samma gäller Daniel, han kommer också att få ta i från tårna.
Det kommer även att bli kul att höra Marie sjunga något annat än ballader.  "Baby love" är ju en mer upptempolåt än en ballad, men den är ändå inte fartig. Lagom svängig.
Amanda kommer göra bra ifrån sig, så man behöver inte oroa sig för henne. Hon gör nog allt bra.
Dom jag funderar lite extra över är Anastasia, Evelina och Patrizia. Jag vet inte något om deras låtar, och tycker dom är lite udda. Inte riktigt dom. Hade hellre sett att Patrizia sjungit "I´m walking on sunshine" istället för Gathania, tror det hade blivit mycket bättre då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0