Kvalveckan del 3: Killarna

Killarnas kväll, igen. Ingen kommer åka ut ikväll, men två kommer bli klara för fredagsfinalerna.

Sam - Goodbye my lover. Ett jättebra låtval som verkligen passade hans röst. Men annars kan jag inte säga att något var speciellt bra. Han har ett jättetråkigt scenspråk, kortar av alla ord och fraser. Kan han ens hålla en lång ton? En annan sak som faktiskt var bra, var det som Daniel nämde, att han kunde sjunga med ögonen. Så jag håller med juryn till fullo.

Michel - Jealous guy. Lite klämt på höjden, lite nasalt. Jag tycker inte heller om hans röst, den låter faktiskt lite mesig och barnslig.

Mattias - Again. Jag tycker det här var jättebra. Inte lika bra som i måndags, men bra ändå. Lite nasal han också.

Andreas - Hello. Jag blir faktiskt imponerad av Andreas ikväll. Har inte riktigt tyckt att han har passat i Idol, men efter ikväll tycker jag visst det. Det enda som han hade kunnat göra bättre var nog att inte sjunga fullt så kraftfullt på vissa ställen, men det påpekade ju juryn.

Daniel - Grace Kelly. Då jag fick veta att han skulle sjunga den här låten tyckte jag det var helt sjukt låtval. Men när jag fick smälta det så tänkte jag att det kanske inte är så dumt ändå, han är ju trots allt Daniel. Men då han började sjunga så fick jag tillbaka mitt första tycke, vilket dåligt låtval. Jag tycker inte alls det var bra, vad tänker juryn på? Men det kan ju vara som Daniel sa, att vi tv-tittare kanske inte ser det. I den här låten ska man ha mycket energi, men jag tyckte han hade alldeles för mycket. Och pga den överflödiga energin så blev det inget vidare framträdande. Rösten lät konstig, pga energin.

Knut - Will you still love me tomorrow. Noll utstrålning, inget scenspråk, noll berörd. Han såg mest arg ut tycker jag. Så jag kommer inte älska han imorgon. Trots alls så hade han en hyffsad sång.

Christoffer - Cry me a river. Ganska nasalt, inte speciellt bra falsett heller. Och pga det så blev det inget bra avslut på låten heller. Men i övrigt var det bra, särskilt början. Den var jättebra.


Sämst ikväll: Knut
Bäst ikväll: Andreas

Det var jättesvårt idag att bestämma sig för något, men eftersom jag inte gillar Knut, eller tyckte han var särskilt bra så valde jag han som sämst idag. Otippat värre var att jag tyckte Andreas var bäst ikväll. Men ingen var sådär jättesuperbra, som vissa var i måndags. Förutom Andreas tycker jag Mattias var bäst. Daniel blev jag så besviken på.

Men dom två jag hoppas blir säkra till fredagsfinalerna ikväll är Mattias och Christoffer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0