Ylande indianer

Idag har jag hört något väldigt intressant. Jag har hört hur ett av våra folkslag kan låta. Detta folkslag kallas för indianer. Deras läte, ett ylande.
 
Fråga 1. Kan indianer yla?
Fråga 2. Hur låter en indian som ylar?
Fråga 3. Om indianer inte kan yla, hur låter dom då?
Fråga 4. Vad kallas, om inte indianer kan yla, deras läte?

Svar 1. Indianer kan inte yla. Inte på riktigt i alla fall. Det är mest hundliknande djur som ylar, inte människor.
Svar 2. En indian som ylar, låter som oss andra människor när vi försöker yla, ett människoyl alltså.
Svar 3. Dom låter ungefär som följande: aaaoaoaoaoaoaoaa... (Säg ett långt aaaa. Klappa samtidigt munnen med handen. Så låter en indian.)
Svar 4. Har fortfarande inte kommit fram tillcka... vad detta hogande kallas, men tills vidare får det kallas för indianjoik. Punk slut!


Imorgon bär det då av till älskade saknade Kåbdalis! Ska bli så härligt att få vara där en sista gång. Och det kommer bli 3 hela dagar där. Känns skönt att det blir en hel lång helg, när jag bara har varit dit 3-4 ggr under hela säsongen. Men så är det när man sköter om sina fåglar. OCh jag har faktiskt tur också, det ska ju vara sol och värme hela helgen! Känns himla bra!


Dagens ordspråk:
"Finns det intelligent liv på andra planeter kan det ju finnas även på den här."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0