Min vän till gurka

Nu är det bara en halvtimme kvar innan det bär iväg. Kl 11 ska jag hämta upp Emmy, och sen ska vi smida lekplaner. Kanske lite busplaner också, skulle vara kul.

Tänkte lägga in en bild på att jag har skött mig i år också, jag har börja på en gurka! Lite tråkigt ändå att jag har en gurka på två gurkplantor, som säkert är närmare 3 meter långa båda två. Ska ge dom en sista skvätt vatten innan jag far, för annars hinner dom väl torka ihjäl. Ska be mamma vattna på lördag då hon hämtar morfars glass som jag har i frysen. Nåja, tillbaka till gurkan. Den är nog lite drygt 10 cm, har inte mätt, men jag tror den är lite längre än en decimeter. Jag hoppas den hinner växa till sig innan jag far utomlands. Annars så får väl Johan och Zara käka upp den. Hemodlade gurkor är ju så mycket godare än köpesgurkor. Tänk, en helt obesprutad gurka, och bara tanken på att man själv har "fött upp" den gör den mycket godare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0