Julafton

Började morgonen med att ha drömt en "mardröm". hade i torsdags handlat julklappar åt våra gamla som skulle stanna kvar på avdelningen. Och nu drömde jag att två av klapparna var borta då jag kom på jobbet. Så jag skyndade mig upp, fixade håret, for på graven och tände julljusen och så till jobbet. Var där nästan 30 min innan jag skulle börja. Och alla julklappar var kvar!

När jag slutade 15:30 skyndade jag mig hem. Kom fram ganska precis 16, och då hade dom andra hunnit börja äta. Jag skyndade mig att fylla upp tallriken med leverpastej, julskinka, mimosasallad, köttbullar, prinskorv och potatis. Precis när jag hunnit sätta mig och brett mig en mormors-mjukkaka så skulle Isabelle promt upp i mitt knä. Ja, det var ju bara att lyfta upp henne. Så tog hon min gaffel och börja pilla i maten. Det hela slutade med att hon matade mig! Och sen lyckades jag visst göra en så god smörgås, för den tog hon själv och åt upp. zara tyckte det var tur att jag kom, för hon hade knappt ätit något innan. Men nu fick hon ju i sig nästan ett halvt ägg (utan gula) och en ganska stor smörgås. Har man inte världens skönaste brorsdotter så säg?!

Sedan började det dra ihop sig för tomten att hälsa på. Bella var lite rädd i början, men sista paketen hämtade hon faktiskt själv.





1. Elvisp från OBH Nordica, Chilli. Från Bella och Ronja.
2. Skål fylld med polkagrisar. Från Erika.
3. Domherre i glas som Erika ha gjort.
4. Tvål som luktar citron och  nystädat!. Från Erika den med.
5. Svärdet i Stenen, Disneyklassiker 18. Från Jennifer.
6. Två teer, Pina Colada och Champagne och pralin. Från Fam Lundström.


Mina älskade Cozy Boots fick jag av min lillebror! Sjukt sköna, varma och härliga!

Av mormor och morfar, farmor och Maja och Lacki fick jag pengar.
Av mamma och pappa fick jag en plastmatta att ha i kofferten (bagageutrymmet på bilen).
Av Annika fick jag ett presentkort på Klippet.

Jag tror inte jag ha glömt något nu. Hoppas inte det. Är då jättenöjd över all julklappar! Har önskat mig frötofflorna i snart ett år, sen mamma fick sina. En ny elvisp blev jag i stort behov av när min gamla gick sönder för någon vecka sen. Och att dom tänkte på att matcha den med min assistent var ju inte dåligt! Bagagemattan har jag tänkt köpa, men nu slapp jag det. Disneyfilmerna har jag ju som smått börjat samla på, vill ha alla disneyklassiker! Domherren är så himla fin, måste bara hitta en bra plats att ställa den på! Godis, skål och tvål är alltid bra att ha! pengar kommer alltid till nytta, och jag har faktiskt tänkt gå och klippa mig, så presentkortet passade ju jättebra också!


SnyggRonja!


FlirtBella!

Vad fick ni i julklapp? Är ni nöjda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0