Storforsens julmarknad och 2a advent

Haft långledigt i helgen, hela tre dagar! Men som alla lediga dagar så fylls dom fort upp.

Fredag blev en heldag i grannkommunen. Började på Pite Havsbad där jag fick min födelsedagspresent av älsklingen, fotspa och massage! Så mysigt, så skönt och så välbehövligt! Tack än en gång!
Sedan åkte vi in till stan och sprang runt lite på affärerna, åt en sen lunch. För att fördriva sista timmen for vi och hälsade på lillebror där även storebror var. Sedan blev det blås i Norrfjärden i vanlig ordning.

Lördagmorgon hämtade mamma och flickorna upp mig så for vi till Vidsel. Han inte mer än in genom dörren så åkte jag upp till Storforsen. Övade i ett par timmar innan vi tände facklorna och traskade upp till julmarknaden. Mysigt och helt perfekt väder!
När vi kom ner igen bytte vi om och gick på hotellet och åt julbord. Gott!
Kl 20 började vi konserten och höll på i en timme ungefär. Runt 20:30 kom det mer folk, så kapellet var fyllt till bristningsgränsen innan vi hade spelat klart!

Igår var vi i Vidsel hela dagen, skottade snö, åkte bob, gjorde pepparkaksdeg, extra kladdig kladdkaka och fisk med saffranssås till middag! Gott det med! Senare på kvällen tog jag min 100 promenad! Så nu är jag i mål! Morfar fick fira med mig då jag tände ett sent 2a adventsljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0