Vad har hänt kring Idol 2007 så här långt?

Det första som blev sagt var att Claes "Clabbe" af Geijerstam skulle lämna Idoljuryn. Nu är dom alltså bara tre, Peter Swartling, Daniel Breitholtz och Kishti Tomita.
Några dagar senare blev det sagt att eftersom dom bara är tre i juryn nu, så kommer man att ta in gästdomare. Precis som i American Idol.

Den andra delen är katastrofal! Dom nya programledarna kommer att bli Carolina Gynning och Carina Berg. Vad jag tycker om det kan jag beskriva med att jag skrev ett mail till de Idolansvariga på TV4 och klagade.
Men, sen kom det fram att dom troligtvis kanske bara ska vara programledare i auditiondelen. På TV4sajten stod det så här: "Carina Berg och Carolina Gynning är den nya programledarduon för auditiondelen av Idol 2007". Så man kan ju hoppas att det kommer någon ny programledare till själva fredagsprogrammen. Men varför dom ska byta vet jag inte, men jag hoppas verkligen dom byter!

Förra lördagen, den 14april alltså, kom auditionturnén till Göteborg. Enligt Aftonbladet kom den första dit kl 8, på fredagsmorgonen! Ett helt dygn i förväg alltså. Och tyvärr så var det fylla i kön också, men ingen av dom som drack kom med in. Men en som kom med in är allas våran "Ringring-Anna". Hon tog sig förbi fejkjuryn och fick träffa den riktiga juryn. Men självklart kom hon inte vidare till slutaudition.

Nu i lördags var Idolturnén här uppe i Skellefteå. Och på lördag blir det Malmös tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0