Hallelujah

Jag trodde äntligen att det skulle komma någon som tyckte om Jihde, och så gör det det! Anastasia och Gathania. Men ack så fel jag hade. Jag börjar tröttna på att alla ska klanka ner på han, han är bra! Så det så.


Dom har alla tre fått spela in vinnarlåten i veckan, och bäst gick det för Marie. Hon satte den direkt, men i och för sig så är ju inte det så konstigt. Låten är en powerballad, och Marie är balladdrottning. Andreas gick det sämst för, och det verka som att låtskrivarna inte tyckte det var så bra heller.


Vad har hänt med Jörgen Elofsson? Han som har skrivit alla tidigare vinnarlåtar?


Rond 1


Marie: Det var jättebra! Men det visste vi ju att det skulle bli. Men jag kände inte riktigt samma som juryn gjorde, jag kände det som att hon hade kunnat göra den lite bättre. Men det kan ju också bero på att hon började gråta så fort låten var slut. Jag tror hon var på väg att göra det mitt i låten också, och att det var därför jag kände att det var något. Men hon är ändå alltid bäst!


Andreas: Allt stämde i den här låten. Han var ovanligt bra, och gjorde ovanligt bra saker med rösten, mer än att bara skrika ut allt han kan. Han gjorde ett gliss, inte dåligt! Det enda jag saknade, men som var betydligt bättre än förra veckan, var han scenspråk. Han gick omkring mer, men jag önskade han vågade göra mer med armarna.


Amanda: Hallelujah! Shit så bra det här var! Det är klart det bästa hon har gjort i Idol, och kommer att göra tror jag. Det kändes så rätt att juryn bara ställde sig upp och applådera. Men samtidigt kändes det som att om någon annan hade gjort den, typ Daniel eller Chris, så hade det blivit lika bra. Låten är så fruktansvärt bra i sig själv bara den. Men Amanda gjorde den med mer än rättvisa, var lite rädd för att hon skulle förströra den. Men det gjorde hon absolut inte.


Rond 2


Marie: Det här var inget vidare toppenframträdande direkt. Alldeles för mycket pratsjung, det gillar jag inte. Annars var det väl okej. Men det är ju meningen det ska vara svårt, men jag vet att om hon hade sjungit mer än pratat hade det blivit mycket bättre.

Andreas: Jag måste faktiskt säga att det här var ganska bra ändå. Det är fruktansvärt svår låt, och han gör den bra, så bra det kan bli när man har mindre än en vecka på sig att lära sig den, plus vinnarlåten och första låten. Det var jättekul att se att han äntligen rörde sig, även om det såg en anings halvtöntigt ut, men jättekul att se. Sen tappade han hela refrängerna, tror jag hörde honom i en av dom, annars var det bara kören. Men jag vet då inte om jag skulle lära mig det. Sen, det bästa av allt tror jag, han sjöng både starkt OCH svagt! Han gjorde jättebra ifrån sig i verserna, där han inte gasade på hela tiden.

Amanda: Då jag fick veta vilken låt hon skulle sjunga, så tänkte jag "stor utmaning". Men när jag fick höra den nu, så tycker jag inte alls att den var det. Skulle hon ha fått "Maneater" eller "Conga" skulle det inte ha varit lika bra som den här. Då skulle det nog ha varit ungefär som för dom andra två. Juryn skulle ha valt en svårare låt. Men hon gjorde den ju bra. Bäst ikväll? Ja, kanske.

Sämst igår: Andreas
Bäst igår: Amanda

Jag tycker ju bäst om Marie, och hon var fantasktiskt bra första låten, men hon gjorde andra dåligt. Amanda gjorde båda bra, särskilt första. Så hon måste vara bäst ikväll. Andreas tappade för mycket i andra, och Marie överglänste han i första. Så därför är Andreas sämst

Nu vet jag ju vem som åkte ut, innan jag såg Idol. Det var inte mer än rätt att Andreas åkte. Jag blev så glad att Marie blev första finalisten. Då slapp man ju oroa sig över att det kanske inte alls skulle bli henne.



Nu röstar vi gärnet på Marie på fredag! Jag kommer sitta där live, och jag ska försöka fixa så jag kan blogga från mobilen. Sen kommer jag skriva på natten, eller dagen efter, ett ordentligen inlägg från datorn.


Kommentarer
Postat av: Des

Hej! Vill tipsa om att Halebop bjuder på vinnarlåten i Idol som ringsingal direkt efter att finalen är avgjord på fredag. Kolla in http://www.halebop.se/mobiltjanster/idol/vinnarlaten


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0