Marie och Daniel finalbra!

Allt inleds med att Peter bankar skiten ur han som presenterar Idol.

Rond ett

Andreas: Det var riktigt bra sångmässigt. Hans röst passar perfekt till rock. Men han kan inte röra sig på scen. Inte till något annat än ballader, för då behöver man inte röra sig. I rock måste man röra sig.

Amanda: Det här är nog bland det bättre hon har gjort. Det var ganska bra. Men det var inte jättebra.

Marie: För det första hade hon helt fel kläder, det passade inte alls. Sen så är hon en riktig kameleont. Ena dagen är hon balladdrottning och nu är hon rockbrud. Hon är så himla bra! Tyckte inte rösten var riktigt 100, kanske 90. Men det var ändå bra.

Daniel: Han tog en dålig låt, som är lite konstig. Men det konstiga är, att den blir mer och mer intressant ju längre låten går. Daniel är en person, som är en riktigt bra, och skicklig, sångare.

Rond två

Andreas: Det är fortfarande riktigt bra sång, men jag blir riktigt irriterad nu. Juryn sa att han måste röra sig på scenen. Han får en chans till i samma fredagsfinal att visa att han kan, som han säger. Men han gör inte det. Jag blir nästan arg! Nu borde han verkligen åka.

Amanda: Jag fick en riktig Gwen Stefani-känsla över henne nu. Det är något bra antar jag. Och hon gjorde den här låten bättre än förra.

Marie: Kan man bli bättre än så här? Jag visste att hon kunde göra rock, för hon gjorde det första eller andra fredagsfinalen, men att hon kunde vara så här bra trodde jag inte! Hon är lika bra, om inte bättre, som när hon gör ballader. Hon är så himla svinaktigt bra!

Daniel: Asbra. Asbra!


Sämst ikväll: Andreas
Bäst ikväll: Marie


Ni har kanske fattat att jag är arg på Andreas. Han gör inte som han borde, han försöker inte ens. Marie är fantastiskt bra, Daniel är sjukt bra. Amanda är bra, men inte alls i samma klass som Marie och Daniel.

Glöm inte rösta nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0