Väldigt bra, eller väldigt dåliga

Marie: Shit alltså! Så himla bra hon är! Jag vet att hon var orolig tidigare över hennes röst, hon är visst förkyld eller så. Men inga problem. Det lät så himla bra och hon är så himla bra! Marie är fantastisk! Det enda jag inte riktigt gillar med henne, är det hon gör med benen. Hon gick lite som en höna nu ikväll, såg ni det?

Andreas: Men oh så hemskt! Så fruktansvärt falskt han sjunger! Vad har hänt? Är han extra nervös ikväll pga Carola, eller vad är det? Det var tråkigt, platt och falskt. Det enda bra var kören.

Daniel: Lite synd att han hördes så dåligt i jämförelse med kören. Dom överrösta han ibland. Synd. Men annars så finns det som ingenting att klaga på. Daniel är bra, så enkelt är det bara. Han gjorde ett bra uppträdande som det svängde om, tack vare kören. Det hade inte svängt lika mycket utan den, men det hade ändå varit bra.

Mattias: Det är många som säger att han sjunger falskt, och nu har jag verkligen försökt lyssna ordentligt. Jag har både blundat och tittat, och idag tycker jag inte han sjunger falskt. Nån ton i början kanske, men inte annars. Tycker det här var ett toppenframträdande av Mattias, verkligen bra! Det kändes lite som jag sa tidigare, lite "heal the world" - feeling, fast i lite mer svängig version. Kören gör det verkligen jättemycket.

Amanda: Det här var heller ingen skönsång, väldigt mycket falskt. Ett sådär framträdande. Jag känner knappt igen låten när hon gör den, Elvis är definitivt mycket bättre. Hon gör det klassiska avslutet på låten, med armen upp i luften. Nä, jag tycker inte om det.


Sämst ikväll: Andreas
Bäst ikväll: Marie

Jag tycker det bara fanns två klasser på Idolerna ikväll; väldigt bra, och väldigt dåligt. I klassen väldigt bra hamnar Marie, Daniel och Mattias. Alltså hamnar Amanda och Andreas i klassen väldigt dålig. Så jag tror det är dom två som hänger löst, och så Mattias då. För jag tror verkilgen inte att Marie eller Daniel gör det.

Eftersom jag inte har sett programmet direkt i TV, så kan jag inte uttala mig om Carola än. Jag får göra det i morgon när jag sett hela programmet.

Kommentarer
Postat av: Lars

Carola är en jättebra sångerska (och har en mäktig utstrålning - nästan för mäktig), men jag blir nervös varje gång hon pratar. I sändningen sa hon "underbart" i var och varannan mening och var så där överdriven att man ville gömma sig. Men vid coachningen var hon naturlig och gjorde ett jättebra jobb med idolerna. Där såg man att hon hållit på med det här sen hon var barn. Tänk om hon kunde vara så jordnära annars också. När hon var privat med idolerna var hennes röst inte alls så där len och barnslig som är annars. Märkligt.

2007-11-16 @ 22:51:13
Postat av: Göte

Var på plats denna gång och måste säga att ljudet är bra mycket bättre där än genom TV. Marie går som en höna. Ja och orsaken är ganska enkel. Hon är inte tillräckligt mjuk i fotlederna för att kunna röra sig med de höga klackarna hon har och eftersom hon har lite volym (jag skulle inte kalla henne tjock, men inte smal heller) så måste hon böja på benen och luta sig lite bakåt för att inte ramla (gammal hederlig fysik).
Lyssnar man noga på Amanda är det inte SÅ mycket falsksång (några sura toner ja, men inte SÅ många (vissa höga toner) Lyssna gärna på exempelvis Katie Melua som sjunger i liknande sångstil

2007-11-19 @ 22:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0