Bästa kvällen hittills

Såhär lät gårdagen:

Amanda: Ovanligt bra för att komma från henne nu för tiden. Det är fortfarande stundvis ganska falskt, och det var vissa ord man inte riktigt hörde. Tycker det var snyggt det hon sprang, men det var definitivt inte snyggt då hon gled. Hon skulle ha haft ett par skor, ballerinaskor, på sig idag. Men i det stora hela var det här bättre än vanligt.

Andreas: Det här var verkligen väldigt bra! Han visar att han kan. Men jag håller med Daniel, han kan verkligen inte röra sig på scenen. Sen saknade jag faktiskt lite känsla. Jag kände det inte i ögonen på han. Men så tycker jag inte man fick så mycket närbilder heller, så man kanske missade en hel del då man satt framför TV, istället för att sitt som publik live.

Daniel: Shit va bra det va! Jag hade ju förväntat mig att det här skulle bli bra, och så bra det blev! Sitter och gråter för jag är så rörd. Jag skulle aldrig klara av att göra det han gjorde. Att sjunga samma sång nu, som han sjöng på sin pappas begravning. Då gör det ju heller ingenting att det här var hans bäst framträdande hittills i Idol.

Evelina: Vadå Kicki Danielsson? Vad snackar du om? Det här var ju jättebra. Visste ju inte hur det skulle bli när det blir en lite popigare låt, men det blev ju jättebra. Bra scennärvaro. Det enda jag känner var dåligt, var att hon antingen skulle ha valt en lite längre klänning, eller så aldrig suttit på barstolen. Det känns inte bra när hon visar trosorna i TV.

Mattias: Den här låten passade han verkligen som handen i handsken. Det var jättebra. Bra sång, bra sccenspråk, bra närvaro och mycket känsla. Han ler på några ställen, och det behövs i den här låten, trots att den är så pass allvarlig som den faktiskt är. I början av refrängen, när han sjunger "for you and for me". Där ler han. Om man fick hela världen så är det nog just i den frasen som man vill le.

Sam: Han förstör varenda låt han ger sig på. Den här låten är väl ingen favorit, men jag har ju ändå hört den ett antal gånger, så jag vet hur den låter. Sam är aldrig bra i låten, men om man ska välja en del i låten som han gjorde bäst, så var det början. Han sjunger då med en mörk röst, och ser nästan helt normal ut. Sen efter halva låten så början han med sina konstiga grejer. Sjunga konstigt, darra på huvudet och korta av varenda mening.

Marie: Hon är verkligen en av Sveriges bästa sångerskor, helt klart. Allting satt, allting var bra. Känsla, sång, närvaro, scenspråk. Det finns helt enklelt ingenting att klaga på.

Christoffer: Jag var lite rädd att det skulle bli pannkaka av alltihop. Det är trots allt en The Ark-låt, något man egentligen inte ska sjunga i såndana här sammanhang. Men, trots det, så blir det så himla bra! Chris är verkligen en stjärna, han är en artist! Helt jättebra! Allt var bra!


Sämst: Sam
Bäst: Marie


Nu vet jag ju redan resultatet, och jag förstår inte folket som röstar på Sam. Vad ser ni i honom? Han är inte speciellt bra på sjunga. Han ser konstig ut på scenen. Och är inte ens snygg! Så vad ser ni? Jag vill så himla gärna veta det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0