Betydelsefulla låtar

Jag hade fått för mig att veckans tema skulle vara Blod, svett och tårar. Men sp var det inte, utan veckans tema är Låtar med betydelse. Fast det har ju samma innebörd som det jag trodde det skulle vara. Så egentligen är det samma sak, två olika namn bara. Och här kommer listan på arister och låtar.

Amanda Jenssen - Born to Run (Bruce Springsteen)

Andreas Sjöberg - People get ready (Curtis Mayfield and the Impressions)

Daniel Karlsson - Imagine (John Lennon)

Evelina Sewerin Faith (George Michael)

Mattias Andréasson - Heal the world (Michael Jackson)

Sam Hagberth - Nothing else matters (Metallica)

Marie Picasso - I´ll be there (The Jackson 5)

Christoffer Hiding - It takes a fool to remain sane (The Ark)


Amanda har nog valt en ganska passande låt för henne. Nu när jag har hunnit halvt totaldissat henne så får vi väl se vad hon går för. Blir det pannkaka, eller blir det himmelshöjder?

Andreas har valt låten som kocken Alexander sjöng två gånger för juryn på audition, och en gång på slutaudition. Det känns lite lustigt att dom har valt att ta med den låten, när vi har hört den så mycket redan. Men, det är en riktigt bra låt, så vi får väl se om Andreas lyckas. Dom har ju båda samma sorts röst och röstresurser. Men jag hoppas han klarar av att sjunga svagt och försiktigt litegrann också, inte bara mata på som förut.

Jag hoppas verkligen att det kommer bli jättelyckat med Daniel och Imagine. Låten är skitbra, och Daniel är ju, trots att jag inte diggar honom, en skicklig sångare.  Den här låten är den mest "normala" låt han har valt hittills, förutom kanske You´re the voice. Så jag hoppas att jag kommer älska det här.

När jag lyssnar på originalet till Evelinas låt, så känns den lite för studdsig för henne. Men vad vet jag, hon har ju som aldrig gjort en sån här låt än. Hon har ju gjort lite lugnare och "större" låtar, men det här är kanske just vad hon behöver.

Den här låten kommer passa Mattias som handen i handsken, det är det enda jag säger.

Sam och Metallica då? Ja, det kan faktiskt bli bra, om Sam hade varit bra. Men jag tror att det är en låt som passar hans mörka röst, för man borde ju som ha det till den här låten. Men men, vi får se. Även om han gör den jättebra, så hoppas jag han åker ut. Men vi får väl se, den som är sämst borde ju som åka ut, om inte personen i fråga har gjort alla tidigare framträdanden jättebra.

Va kul det kommer att höra Marie i en ballad igen, för det är ju där som hon är som bäst, även om hon gör mycket annat bra också. Så jag längtar till hennes framträdande. Dom andra balladerna hon har sjungit så har hon ju trollbundit mig.

Jag både gillar och ogillar Chris låtval. Det är en bra låt, som troligtvis passar honom bra. Men det finns vissa artister jag inte riktigt tycker man ska välja låtar av, bl a The Ark och Håkan Hällström. The Ark har en hel den bra låtar, som inte är så konstiga, men det känns ändå konstigt på något vis. Men jag får väl bortse från att det är en The Ark-låt och bara njuta när Chris ställer sig på scen. För jag tror det kan bli jättebra.


Bästa låtvalet då? Daniel tror jag faktsikt. Det kan bli ett riktigt halleluja moment.
Sämsta låtvalet då? Jag vet faktiskt inte. Man kan ju tycka att jag borde välja Chris, men det gör jag inte, eftersom jag tror att han kommer äga med den låten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0