Evelina överraskar mest

Tio livsöden
Med samma mål
Att bli ensam



Andreas - When you say nothing at all. Första tonerna sög verkligen, men sen blev det mycket bättre. Tycker däremot inte att något annat var särskilt bra. Han stod helt still, vilket är jättetråkigt. Sen så saknade jag känslan i ögonen. Dessutom tyckte jag han sjöng lite långt bak i halsen, men det gör inte så mycket.

Patrizia - Can't take my eyes of you. Jag tyckte hon sjöng fraserna i början lite för snabbt. Sen hade dom gjort om låten till lite svängigare. Refrängen var mycket bättre än versen, men ett helt okej framträdande.

Amanda - Lovefool. Riktigt kass början och vers, men sen i refrängen blev det betydligt bättre. Sen märkte jag att på varenda hög ton så raspar det. Kan hon sjunga en helt ren hög ton?

Evelina - For your eyes only. Oh, my God va bra det var! Inlevelse, känsla, sjunger med både en bra röst och med ögonen. Det enda var att hon lät lite nervös ibland i rösten. Men det här är klart det allra bästa hon har gjort hittills! Känns lite som Erik förra året då han sjöng I don´t wanna be. Men det här är bara andra veckofinalen, det var Eriks tredje eller fjärde.

Marie - What a feeling. Falsk början. Det lät som om hon inte riktigt visste vilken ton hon skulle börja på. Sen blev versen sådär. Men refrängen blev bättre. Som Daniel sa. Hon sjunger bra, men det var inte hennes bästa framträdande.

Christoffer - What a wonderful world. Jag ska inte ödsla tid och ord med att berätta vad jag tycker. Det här var helt enkelt BÄST!

Gathania - Calleth you, cometh I. Riktigt bra, jag är impad. Tyckte hon hade gjort ett konstigt låtval med tanke på att det här är en The Ark-låt. Men hon gör den jättebra, finns inte mycket att klaga på.

Daniel - Live and let die. Troligtvis är det bara jag som tycker så här, som vanligt när det gäller den här mannen. Man jag tycker han hade lite galna ögon och hade ett väldigt konstigt upplägg på låten. Fast det var ju samtidigt bra. Konstigt bra alltså.

Sam - Respect. Känns så jobbigt att skriva något om någon man inte tycker om. Men det här var klart det bästa framträdandet av Sam hittills. Tycker bara han ska sluta göra sina konstiga darrningar i röst och huvud.

Mattias - Your song. Ja, det här är så bra, så bra. Var lite rädd att han inte skulle göra den bra, men han gör den så himla bra! Och det Daniel sa är väl bland det bästa man kan få höra. Att han jämför honom med Westlife-killarna, och att man skulle kunna byta ut honom mot vem som helst, när som helst. För Westlife är ju den allra bästa pojkbandsgruppen.


Sämst ikväll: Andreas
Bäst ikväll: Christoffer eller Evelina

Det var lite blandat ikväll. Det var några som var frukteligt bra, men så var det några som var sådär. Hade hoppats på lite högre nivå, men eftersom några (tre stycken) var så bra, så höjdes nivån på alla.
Vilka hänger löst ikväll då? Det är jättesvårt att gissa på tre, men Andreas känns som en. Sen då? Det finns tre som var bäst ikväll, Chris, Mattias och Evelina. Sen så sitter ju såklart Amanda och Daniel kvar. Sen så tror jag att Marie är så pass populär, att hon också sitter säkert. Sam kanske sitter löst, hoppas det. Sen så Var ju Gathania också väldigt bra, men det kanske blir henne också. Men Sam tror jag också många tycker om... Ja...
Andreas, Gathania och Sam eller Marie gissar jag på. Jag hoppas jag har fel på Marie, men jag vet inte. Hoppas vekrligen inte att Chris sitter löst, det är inte rättvist i så fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0