Audition: Borlänge

Dags för alla dalmasar att visa vad dom går för. Och det börjar ju bra!

Vi börjar med den bästa rösten ikväll. Rock-Tomas. Shit alltså, det var verkligen så himla bra! Vilken röst! Jag ville nästan smälta, så bra var det. Håller med Kishti, Halleluja moment!
Tjejen med svart klänning och vitt linne under, vet inte vad hon hette, men hon hade ju också en helt underbar röst! Jättefin verkligen.
Sen har vi Oskar. Hade jag suttit i juryn hade jag inte röstat vidare honom. Dom nämde ju inget om hans hemska uttal och sluddrande. Var det inte Peter som var allergisk mot sånt? Han var ju hyffsat bra, men inte tillräckligt bra för min smak.
Och det mest konstiga var att inte tjejen i blå klänning inte kom vidare. Hon var ju jättebra, charmig och hade en jättefin och härlig röst.
Sist ut var Mattias. När han kom in så ser han jättecharmig ut. När han började sjunga såg det fortfarande bra ut. Lät bra också. Men jag håller med juryn, han kunde verkligen inte ta i och sjunga ut. Och det var jättesynd, för jag gillade han verkligen. Han stod på stadiga ben, precis som Daniel sa. Vi får bara hoppas nu då på att han kan bättra på styrkan i rösten till slutaudition.

Värst ikväll var nog killen som sjöng Sommartider. Han med rött hår. Det är bland det allra värsta i Idol hittils. Huvva!
Och så var det en lite större tjej som inte heller kunde sjunga. Jag bara älskade Peters kommentar till henne. Jag vet inte vad man ska göra av din röst. Kanske använda den på safari för att skrämma bort vilda djur.
Och så har vi Catja. Hon var helt okej, värdig en plats på slutaudition. Åtminstone under första framträdandet. Hon skulle aldrig ha sagt att hon kunde sjunga en till för att övertyga dom, för Peter hade ju skrivit på guldbiljetten. Så sumpar hon det själv, för hon var inte alls lika bra på andra framträdandet. Hade hon inte sagt något hade hon kommit vidare. Men samtidigt var det nog lika bra, för hon har nog åkt ut i första gallringen skulle jag tro.

Förra årets Idol-vinnare Markus fick sig en liten "jobbig" date i form av Carina. Jag tyckte det var ett bra inslag att ha med en liten intervju med han. Speciellt i jämförelse med vissa andra inslag.

Det här har nog varit en av dom bästa städerna faktiskt. Fast bäst tror jag ändå Malmö var, trots att jag inte sett det programmet än. Men av vad man kan se på Idolsajten så tycker jag det.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

IDRIL! Du glömde den viktigaste, den bästa!

2007-09-12 @ 21:37:19
URL: http://idolworld.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0