Audition: Göteborg

Vad har vi för nå att förtälja idag då? Ett mycket bättre program än igår i varje fall. Idag fick vi ju faktiskt se dom sökande sjunga.

Man slås gång på gång över hur fel vissa människor har. Hur fel man kan tro om sig själv, hur dålig självinsikt man kan ha. Som Patrik. Han sa att han skulle vinna Idol (många säger det, men ändå) och blir totalt sågad av juryn. Då blir han så sur att folk blir rädda för han när han kommer stormandes och slår ner grejer omkring sig.
Tyckte faktiskt det var lite synd att inte Michael inte  var bättre, för han verkade bra innan. Han verka som så i sig. Men tyvärr.
Och lilla Thomas, hur kan man gå in och sjunga Genesarets sjö? Helt obegripligt! Och sen så hade du ingen inlevelse eller ens tillstymmelse till glädje. Kan du le? Du "får" allt du vill ha, limousin, skrikande fans och en snygg flickvän. Ändå sitter du bara där å är jättetråkig. Jättetråkigt.
Isabella tyckte jag nästan dom var för snälla med. Ibland kan dom säga fruktansvärda saker till folk som ändå är hyffsade och inte alls sjunger kråksånger. När det sen kommer in en tjej, med kankse inte största självförtroendet, och sjunger dåligt, så måste dom helt plötsligt vara så snälla och säga på ett snällt sätt att hon inte går vidare. Hallå?? Öva på tonsäkerhet och styrka? Pyttsan! Den tjejen kunde inte sjunga. Punkt slut.

Sen hade vi ju faktiskt dom som var bra också. Idol-Ludde t ex. Okej, han kunde ha sjungt bättre, men han strålade verkligen! Han hade så himla mycket energi och det smittade av sig, på alla tror jag. Ja, utom Daniel förståss. Och jag menar, går man och utbildar sig till musikalartist så måste man ju som kunna sjunga.
Highway-to-hell-Jenny var ju självklar. Hon kunde verkligen sjunga, hon kunde sjunga ut. Det är sånt man måste kunna för att bli sångare. Man kan inte mola på med en massa ballader och fjessjunga. Men det tyckte väl hon också? Eller var det någon annan?
Andra bra var Anton och Cecilia. Sen så var det en kille som hette Rasmus som spelade gitarr. Han var fruktansvärt smal. Dom visade han bland flera klipp av folk som gick vidare. Men det man fick höra av honom lät ganska mesigt tycker jag. Men man fick ju inte höra så mycket då heller, så vi vet ju inte hur han lät annars.
Och Jetish, killen som sjöng Sexbomb, man hörde ju knappt vad han sjöng! Tänk er en person som har klistrig havregrynsgröt i hela halsen, sjunger så mörkt och så långt bak i halsen det bara går att sjunga + att man samtidigt mumlar. Ungefär så kan man väl säga att han sjöng.

Kännar att jag snart måste bestämma mig angående Gynnings medverkan i Idol också. Men jag vet fortfarande inte. Hon känns så fruktansvärt "dum tuttig blondin" att det inte är sant. I och för sig kan dom ju spela lite på det just för att hon faktiskt har varit det. Men eftersom hon både har blivit konstnär och skrivit en bok, så kan hon ju inte vara helt borta i huvudet. Även om det är så det känns. Och så pratar hon  på ett sätt så, ja jag vet inte riktigt vad. Hon halvskriker hela tiden tror jag. Så jag tror jag lämnar bedömningen till imorgon. Det kanske bara är så att jag helt enkelt inte tål henne. Eller att jag inte tål vem hon var förut och inte riktigt kan släppa det. Jag vet inte.

Man kan rösta på Juryns elakaste kommentarerIdolsajten nu. Dom fyra dom har valt för Göteborgs del är inte alls farliga tycker jag.
"Han har flickvän, hur fan gick det till?" tycker jag inte ens hör dit. Man kan ju inte bedöma en persons sång till hur man annars är. Men annars så var det riktigt taskigt sagt.
"Nej, det här var helt fruktansvärt tjejen". Brukar dom väl säga titt som tätt. Inget nytt eller elakt med det.
"Du är jättetråkig" är inte heller något nytt eller elakt.
"Du låter som en kvävd böneutropare" var nog bland dom bättre. Och hur man ens kommer att tänka på en böneutropare vet jag inte.

I Stockholm sa dom lite mer elaka saker.
"Vi är vana att höra lustmord på låtar runt om i Sverige, men det här är på riktigt tal om ett regelrätt massmord". Den här tycker jag är skitbra! Det sa dom till killen som körde 25-i-1-låt.
"Inte ens om vi var på vårt allra bästa humör och om du var den enda som sökte till Idol så skulle vi skicka vidare dig" är också en bra en. Sådär lagom elak och sann.
"Svensk lagstiftning känns ju lite stel när det kommer till tvångsomhändertagande". Den vet jag inte riktigt vad den menas med. Vet inte när eller till vem dom sa de, eller vem som sa de.
"Vi gör så här tycker jag: vi sitter kvar här, du går ut genom den dörren, och så kommer du aldrig tillbaka"  tycker jag dom har sagt förr, inget nytt med den.
"Det här är en mardröm som aldrig tar slut"  var inye heller så nytänkt eller speciellt elakt. Ja, elakt var det ju, men inte ändå direkt.

Ibland funderar jag på om dom sitter flera veckor i förväg och planerar och skriver upp sånna här saker som dom kan säga, som böneutropare. Annars är dom då väldigt roligt klipskttänkande.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

jag tror dom sitter och planerar sina roligaste kommentarer innan, fast inte juryn själva, dom har väl några som skriver åt dom. lata ;)

2007-09-05 @ 21:56:18
URL: http://idolworld.wordpress.com
Postat av: 2pac

Asså du som har skrivit detta borde lägga dig, TÖNT

2007-09-11 @ 17:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0