Audition: Stockholm del 1

Idag var det alltså premiär för Idol 2007, vilket innebär ca 2 veckor med auditions. Under dom två veckorna brukar man få sig en hel del skratt. Tyvärr skratta jag inte så myket idag, så vi får hoppas på att det kommer mer sen. Bättre och roligare i varje fall.

Roligast idag var ändå B-juryn. Helt suverän! Det enda jobbiga är att jag inte kommer på vars jag har sett den där tanten förut. Har hon varit med i något annat Idol-klipp, eller vad? Någon som vet kan väl upplysa mig om det? Tack, snälla.
Kishtis tårar över Daniel, den andra killen med gitarr, tyckte jag var helt överflödiga. Han var bra, så naturligvis skulle han vidare till slutaudition, men han spelade mer än han sjöng. Det han sjöng var bra, men lite.

Gathania och tjejen som juryn träffa på stan, Tamita eller något sånt, var också båda jättebra!
Årets första kidnappning blev ju som tur var en succé. Erik var ju jättebra. Och precis som hans storasyster sa så syns det att han hör hemma på en sen. Popscen vet jag inte, men dom söker ju inte längre en popstjärna, utan nästa Idol, eller nästa stjärna. Så det blir bra!

Något jag däremot tyckte var konstigt var att det inte är fler som hade med sig instrument. Eller gitarr kanske man skulle säga, för det blir ju oftast det man tar med sig. Det är ju lättare att bära på en gitarr än en synt. För om man kollar på bilderna till klippen på alla auditions på Idolsajten så är det inte många som håller i en gitarr. Trodde det skulle svämma över av gitarrer.

Hoppas det blir bättre och roligare imorgon!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tamela tror jag den sista kidnappningstjejen hette. Lit ovanliga namn alla har.

2007-09-04 @ 22:58:09
URL: http://idolworld.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0