Kvalveckan del 2: Tjejerna

Ikväll är det då dags för tjejerna att visa vad dom går för. Och här har ni dom alla.

Särla - Break me, shake me. Jag blev riktigt besviken. Har som fått intrycket av henne att hon kan så mycket, och så verkar det inte alls så. Hon kom av sig lite i början lät det som, hon mummlade mest bara. Det kan bero på att det var en väldigt låg vers, men ändå. Lite nasalt var det också. Sen så valde hon helt fel låt! Håller helt med juryn, hon gjorde ett bra performance, som Peter sa, men hon hade ingen vidare sång. Men hon var jättesnygg idag tycker jag. Har tyckt att hon har haft ett litet annorlunda utseende, men det märkte jag inte av nu.
Gathania - Don´t stop believing. Det var, och kändes, avslappnat skönt. Hon kändes sig själv, men tyvärr blev det lite plågat på höjden, hon orkade inte riktigt upp. Men annars var det bra.
Evelina - One day in your life. Precis som juryn säger så sjunger hon långt bak i gommen. Dessutom sjunger hon darrigt hela låten igenom, och det gillade jag inte. Det var helt okej på versen, men när det kom till refrängen så passade inte darret in. Juryn sa också att hon försökte likna originalartisten Anastacia alldeles för mycket. Men annars var det bra. Synd bara att dom har gjort henne rödhårig, för det passade hon inte alls i.
Patrizia - Hurt. Shit va bra det här va! Jag fick nästan lite gåshud, så bra var det. Och det känns så bra att det gick så bra nu, när det gick så dåligt förra året. Sådär lagom hest vackert.
Anastasia - How to save a life. Lät klämt på höjden, och lite falskt här och där. Men hon hade jättebra dynamik tycker jag, svagt och starkt på rätt ställen, även om det starka aldrig blev så starkt. Måste bara få säga hur fruktansvärt söt hon är, och vilka fina ögon hon har. 
Amanda - Dream a little dream of me. Oh, my, God. Det blev bara för bra! Så bäst! Finns inget att klaga på. Underbart bra! Hon känns så 50-tal och Marilyn Monroe.
Tamela - The winner takes it all. Det första jag tänkte var att hon hade gjort världens konstigaste låtval, men jag måste ändra mig och säga att det var ett bra låtval, för henne. Det började jättebra, men som Daniel sa så byggde hon upp så mycket, och så kom det ingen explosion. Synd. Ansträngt och pressat på höjden. Och så skulle hon ha försökt sig på mer styrka i sången, och minska på falsetten.
Marie - I can´t make you love me. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag glömde totalt av att tänka på vad jag skulle tycka, jag bara drömde mig bort och försvann någonstans. Och när hon sluta sjunga så vaknade jag upp igen. Det var magiskt, och hon sjöng med så mycket inlevelse. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Kan man bara glömma allt annat och försvinna bort av någons sång, då kallar jag det bra. Världsklassbra!


Jag tycker det var ett jättebra kval, mycket bättre än killarnas kval igår. Igår var det tre killar som var riktigt bra, Mattias, Christoffer och Daniel. Idag är det också tre tjejer som är riktigt bra, nämligen Patrizia, Amanda och Marie. Men det är fler bra tjejer med i år än bra killar.

Sämst ikväll: Anastasia
Bäst ikväll: Amanda och Marie

Amanda var bäst på det hon gjorde, det lite 50-talsaktiga. Marie var bäst på det hon gjorde, det där magiska, vackra i en riktig ballad.

Den jag hoppas åker ut ikväll är Anastasia. Åker inte hon ut vet jag inte riktigt, Evelina eller Särla. Dom två var sådär ikväll, bara snäppet bättre än Anastasia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0