Slutaudition

Nu har jag äntligen sett klart alla slutaudition-program.

Jag har fått några nya favoriter. En har vi inte fått sett så mycket av, eller något alls, under auditionturnén. Och det är Pär Stenhammar. Han känns lite som Ola, fast ändå inte. Han verkar lite mer lugn och sansad av sig, men han verkar ändå helskön. Hoppas verkligen på han.
Den andra favoriten är Marie Picasso. Det är verkligen tur att man kan ändra på sina uppfattningar om folk, eller sina förutfattade meningar. Jag håller fullständigt med juryn, hon är redan en stjärna, och bäst av alla! Hon har en sån otrolig röst. Helt bäst helt enkelt.

Andra jag håller varmt om hjärtat och som jag hoppas går vidare till dom 11, är bl a förståss Amanda Jenssen. Förutom en helt unik och annorlunda och bra röst, så verkar hon väldigt jordnära, glad och samtidigt sprallig. Hon verkar som en skön tjej. Det enda jag stör mig på hos henne är hennes hår. Det ser verkligen FÖR risigt ut! Jag hoppas att Idol-styliserna kan reda ut all hårspray och göra henne fin.
Sen vill jag att Mattias Andreasson ska gå vidare. Jag tror stenhårt på den här Erik-grejen. Erik var helt okej och hyffsad i början, tills han gjorde I don´t wanna be. Då blev han bäst. Jag hoppas att Mattias också kan göra så, bara ta oss med storm en dag.

Sen har jag som inga direkta favoriter. Andra bra, och som jag hoppas tar sig vidare är Daniel, Tamela, Patrizia, Anastasia, Gathania och Christoffer.

Jag förstår ärligt talat inte vad alla ser i Sam. Jag tycker inte alls han är särskilt bra. Han är tonsäker, men det är allt. Han låter jättekonstig i rösten när han sjunger. Men om det beror på nervositet vet jag inte. Kanske. Men bland dom 17 bästa är han inte alls. Tycker inte heller han har någon utstrålning eller visar glädje på scen.
Michel tycker jag också de är konstigt att dom fortfarande har med. Jag har aldrig riktigt tyckt om han, och han är inte alls outstanding på att sjunga. Då hade jag mycket hellre sett Rasmus, eller framför allt Johanna! Tycker det är jättekonstigt att inte hon kom längre, tyckte verkligen om henne.


Men det mest konstiga är ändå det här med dom från Sista Chansen. Varför tog dom inte med Björn Nilsson? Han hade lätt kunnat vinna hela Idol, så bra är han. Och jag vet att det är många som tycker det, för han är en favorit av alla på Idolsajten. Och det ända från det Sista Chansen började. Han har under hela tiden legat på dom mest tittade klippen. Och där har han legat med båda sina bidrag, och det börjar väl bli snart ett halvår? Minst 4månader i alla fall. Såg att en Flamingon hade skrivit liknande, att det är skitkonstigt att han inte ens syntes i TV, och började fundera på att han kanske hade hoppat av. Men det hade han inte, och det har även hon upptäckt. Han skriver nämligen på sin blogg på sin hemsida så här: 
Sorry att jag inte kunnat säga något till någon om hur det gått i IDOL.. och med facit i hand... vad hade det spelat för roll? ;) Jag var ju tydligen inte ens med alls... ...Iaf! Det var kul som fan med hela kittet.. Så jag får vara glad för den uppmärksamheten jag fått från Idols hemsida.. Tyvärr blev det inte mer publicitet i TV.. Men men.. man kan ju inte få allt här i världen!

Det är helt totalt sjukt! Jag blir jättearg och jättebesviken på juryn. Fattar ni vilket STORT misstag ni har gjort? Idol 2007 är betydligt mindre utan Björn.



Men vem ska gå vidare av Robert och Andreas då? Jag hoppas nog på Robert. Andreas är bra, men det känns som att han gör samma sak hela tiden. Robert varierar sig ändå lite. Men men, vi får väl se hur det blir, eller vem det blev.

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Mattias ska vinna allt. Go Mattias! :)
Hoppas du haft en bra lördag och sover gott inatt! :)

2007-09-22 @ 23:52:23
URL: http://klinten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0