Vidare från Malmö

Jag kommer bara att skriva om några av dom som gick vidare från Malmö igår. Var tyvärr inte hemma och såg Idol igårkväll, så jag har fått kolla det som går att kolla på Idolsajten istället.

Först ut har vi Hanna. Hon hade en jätteskön röst, och jag tror faktsikt som juryn, hon kan lätt bli en av dom 10 finalisterna.
Teresia. Hon kom inte vidare. Men hon var ju inte direkt dålig, men inte direkt bra heller. Hon var väldigt ojämn i sin sång. Vissa ställen var jägttebra, medan vissa var jättefalska.
Sam berörde nog alla. Och då menar jag verkligen alla! Hela juryn och hela svenska folket. Han verkar ha haft lite problem med texter och nervositet, men hans audition visade inte något av det. Jag hoppas verkligen, precis som juryn, att han är en av dom 10 finalisterna. Och jag kan nästan med 100% säkerhet säga att han kommer bli det också. Det brukar ju gå bra för dom som sökt förut men inte kommit till final, att söka en andra gång. Se bara på Sibel och Johan. Det gick bra för dom andra gången. Jag skulle faktiskt kunna se Sam som (minst) Topp 5.
Sen hade vi ju Alexander också, killen som först sökte i Göteborg men som inte kom med. Det han då föll på var sitt dåliga uttal. Men nu hade han övat engelska som en tok, och det gav resultat. Han hade ju verkligen en enormt stark röst. Kishti nämde något om "den enda med en bra pipa".
Och stackars Carito. Man måste väl ändå få sjunga med lite inlevelse, och i inlevelse involveras armar. Man ska väl inte stå rakt upp och ner som en stel pinne heller. Men det var då kul att dom tog med henne, även om jag tror att hon, trots att hon är bra på sjunga, kommer åka ut i första gallringen på slutaudition.
A-amanda, A-amanda! Shit vilken bra tjej alltså! Jag blir nog också lite kär. Hon var klart bland dom allra, allra bästa i hela Idol, än så länge i varje fall. Hon måste ju bara komma med bland dom 10 finalisterna. Det måste hon! Allt var bra med henne, så är det bara. Hennes stil, hennes röst. Allt!
En annan tjej jag fastna mycket för var Johanna. Hon som spelade keyboard. Hon hade utstrålning och världens härligaste röst! Jag älskar verkligen hennes röst! Lite Release-me-Laura stuk. Hon vill jag nog också se bland topp 10.
Sen så kolla jag några av alla dom 32 som gick vidare till slutaudition, och hittade en kille vid namn Christofer. Han var bra, och lite udda. Udda bra. Hade skön röst och så.


Sen blir jag så arg på Kishti! Jag tycker verkligen inte om henne längre. Fast i och för sig har jag väl alltid tyckt hon har varit konstig. Men nu tycker jag nästan hon har gått för långt! Man behöver inte skrika och gorma på alla som inte är bra, eller som faktiskt är bra. Som Carito. Bara för att hon fladdra lite med armarna, som man brukar göra till den sortens låtar som hon sjöng, så vill Kishti att hon ska stå rak, med raka ben och armarna längs sidorna, och sjunga. Hallå? Kishti, vad är det som händer? Sen sa hon till en annan kille som bara hann sjunga två ord, innan hon ryter till och säger åt han att va fan han har handen på magen för. Sök hjälp Kishti, snälla! Du kan inte ska må bra när du gör så här. Och vi vill inte se dig så här när veckofinalerna börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0