Vilka killar får fribiljetter ikväll?

Sitter och läser på Idolsajten att det ikväll bestäms vilka två killar som blir säkra till fredagsfinalerna. Jag har som aldrig riktigt fattat reglerna än, för det har aldrig blvit nån klarhet i dom. Jag trodde först att måndag så röstas en kille ut, och tisdag en tjej. Sen skulle killarna sjunga en ny låt ikväll och en kille röstas ut. Samma då med tjejerna imorgon. Och sen skulle alla sjunga på fredag, och bara en person åka ut. Eller att man skulle få se deras tidigare framträdanden igen, och sen få rösta. Och den som då hade minst röster av alla sen hela veckan åkte ut. Men tydligen är det inte så. Utan så här tror jag det är:

Måndag så sjöng killarna. Den som fick minst röster fick lämna tävlingen.
Tisdag var det tjejernas tur. Minst röster fick lämna tävlingen.
Onsdag, idag alltså, så får vi antingen se killarnas uppträdanden sen i måndags, eller så sjunger dom om låten. Vi röstar, och dom två som får flest röster blir säkrade till nästa fredag, då själva fredagsfinalerna och själva tävlingen börjar.
Torsdag blir det samma sak för tjejerna som för killarna. Dom två med flest röster blir säkrade till fredagsfinalerna.
Fredag så får vi se både tjejerna och killarnas tidigare uppträdanden eller höra dom sjunga på nytt igen. Dom tre som då sammanlagt har fått minst röster åker ut. Man räknar då alltså deras sammanlagda röster för hela veckan. Killarnas röster räknas från måndag, onsdag och fredag. Tjejernas röster samlas från tisdag, torsdag och fredag. För visst måste vi få rösta på fredag också?

Lite dåligt att dom aldrig har förklarat reglerna ordentligt. Dom kanske inte riktigt vet själva vad dom håller på med.

Så här på förhand, hoppas jag på att Mattias och Christoffer får fribiljetterna till fredagsfinalerna. Men jag är inte säker på att någon av dom kommer göra det. Det kan lika gärna bli Daniel och Sam. Men det kommer förmodligen bli 2 av dom 4 som "vinner" ikväll. Hoppas då minst på Sam av dom 4.
Och jag hoppas verligen inte på Knut och Michel. Då är det bättre att Andreas och Sam får fribiljetterna, än att någon av dom 2 får dom.

Men det återstår att se. 20:00 ikväll igen då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0