Fransk manikyr



Nu är naglarna nästan klara, bara topplacket kvar. Men jag vet inte om jag tyckte det blev så jättefint, men det är ju första gången jag gör det. Men för det första så har jag nog helt fel form på mina naglar, så mallarna passar inte riktigt. Sen vet jag inte om det är meningen man ska vika mallarna så kanten hela tiden följer den vita kanten på naglen, men det står då ingenting om det. Sen så målade jag två lager vit färg, så det blev ganska markant skillnad, men annars tänkte jag att det kanske lyser igenom. Dom enda naglarna som blev riktigt fina, och som jag faktiskt har rätt form på är lillfingret och ringfingret, och så är det på båda händerna. Långfingrena är fula som stryk, pekfingrarna är spetsiga och tummarna breda som stora troll. Men men.. Övning ger färdighet. Nästa gång kanske jag försöker mig på att måla på fri hand, få se hur stadig man är på handen då. Måla vänstern kan ju gå bra, men högern?

Nej, nu måste jag gå och sova. Väskan är packad och klar, bara tandborsten som ska i. Hanna kommer 7:45 och hämtar mig, så jag borde ha somnat för flera timmar sen. Men men, jag är seglisa #1.


"All musik är folkmusik, jag har aldrig hört någon häst sjunga."

- Louis Armstrong

Kommentarer
Postat av: lEmmal

De blev ju superfina! :D

2009-10-24 @ 01:35:37
URL: http://www.lemmal.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0