04:36

Halv 5 i morse stämplade jag ut. Himmel så sent det blev. Stängde baren kl 1, och sen skulle Micke hjälpa mig räkna slipar då jag skulle räkna kassan. Men dessa himla slipar stämde aldrig, så vi satt och kollade igenom exakt vilka som saknades, och när vi tillslut hittat dom så var det bara att kopiera. Sen började det "roliga", att städa undan från bröllopet och möblera om i nya delen av restaurangen. Jag och Micke sprang över varandra, han med dammsugaren och jag med bord och stolar. När klockan var strax efter 4 gav jag upp möbleringen och diskade undan och for hem. Dom skulle vara 3 på frukosten i morse, och då den är slut kl 10 så måste dom ju hinna med att möblera färdigt.

Vaknade 12:15 idag, så det blev dryga 6 timmars sömn. Har sett Melodifestivalen och Numbers, och ska nu börja se filmen Catch me if you can.



Det blev alltså Anna som vann igår. Såg faktiskt då hon vann igår på jobbet, kikade på TVn i precis rätt ögonblick. Just då blev jag lite bevsiken och tänkte att låten inte är så himla bra ändå, Manboy är betydligt mycket bättre. Men efter att ha hört den på radion inatt och hört den två gånger nu när jag sett MF så växer den. Den är riktigt, riktigt bra faktiskt! Manboy tycker jag ändå bäst om, men Anna kan gå långt om hon har tur. Om hon kvalar in så tror jag absolut hon kommer ta sig topp 10 i ESC. Vi får hoppas på det bästa.

Läste på Aftonbladets Schlagerblogg att Anna fått ett sms av Norges vinnare. Ni kan lyssna på låten här, men jag tror inte alls det kommer gå vägen för dom. Vi får hoppas på att det går mycket bättre för Anna.

Nu ska jag fortsätta vara "bakis" och se film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0