27,48



YES!! Jag gjorde det! Jag var så säker på att jag inte skulle klå förra årets tid, men det gjorde jag! Himmel så glad jag blev när jag närmade mig mål och såg att klockan inte hade slagit över på 28 minuter. Då bara kutade jag allt jag hade in i mål! Deras klocka slog då precis om till 28,00, men jag tar alltid egen tid, för då startskottet går så tar det en stund innan man är framme vid startlinjen. Så när jag var precis mitt framför startskylten slog jag igång min tidtagare, och då jag kom över mållinjen stängde jag av. Då stod klockan på 27,48,1. Jag slog förra årets tid med 32 sekunder! Jag var så säker på att jag sprang saktare nu, kändes verkligen så. Men icke.

Hade himla tur också, för när jag närmade mig övergångsstället nere vid Norra Halm, vid BBB-båten, så var det en kontrollant som slängde ut armarna och sa att vi var tvungna att sakna ner för dom skulle vara tvungna att släppa förbi en buss. Men jag smet förbi han, och precis när jag tar första steget på övergångsstället så säger kontrollanten där att nu var det stopp! Hade inte varit kul om jag hade varit 2 sekunder senare, för då hade man väl fått stå och vänta en minut eller så. Men jag slapp, och jag är sjukt nöjd över min prestation ikväll. Otränad som man är, konditionsmässigt alltså. Måste ju ha en grym grundkondition, åtminstone när det väl gäller.

Kommentarer
Postat av: Jonas

De var en bra tid.. tur du slapp vänta på bussen

2010-05-27 @ 23:44:06
Postat av: mamma

grattis gumman, duktigt gjort. jag höll tummarna. Tur ni kom med bussen hem i år :)

2010-05-28 @ 22:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0