VARNING! Brännskada

Förra veckan då jag jobbade på Havsbadet så brände jag mig på kaffe. Skulle fylla en 20-liters termos med hjälp av pumlor. Ni vet, glaskannerna till en kaffebryggare. Jag märkte att det skulle bli överfullt och rinna över, så jag hade tänkt vara snabb och rädda kannan från det, och från att slippa bli bränd. Oturligt nog tog jag i kannan i precis det ögonblicket den blev överfull. Så det rann nybryggt kaffe över min hand. Och självklart hann det rinna lite till innan jag hunnit få upp kannan och ner med kaffet i termosen. Skyndade mig att spola kallvatten över handen, men det hjälpte föga.
Samma kväll efter jobbet såg handen ut såhär, hade precis börjat få två små blåsor:



Morgonen efteråt hade dom som växt ihop och blivit en avlång. Och torsdagkväll hade blåsan/blåsorna växt så pass att det var en stor blåsa, fast med nivåskillnader.



Nu, en dryg vecka senare, så har all vätska försvunnit. Istället har huden bytt till en brunorange ton och är stenhård. Plus att jag är utan känsel där, men det beror nog på att jag fått krokodiltjock hud. Tror inte en krokodil känner om man stryker på den. Eller?



Och fråga mig inte hur jag kunde bränna mig på undersidan nedanför lillfingret, när kaffet rann från ovansidan mellan tummen och pekfingret?!

Kommentarer
Postat av: Elin

Aj aj, såg inge roligt ut :/



Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en toppendag! :)

Kram

2010-11-12 @ 12:11:47
URL: http://lejjaa.blogg.se/
Postat av: Erika

Du vet väl om att du inte ska skölja i kallt vatten när du bränner dig? Du ska inte chocka huden mer. När du bränner dig ska du skölja i ljummet vatten å sen sakta ta det kallare å kallare för att slippa chocka huden mer. tror även de hade blivit mindre blåsor då. Men men du får vårda handen å smörj mycket det gör ont om det blir tort å spricker.



du ska nog se att det blir finare med tiden ;)

2010-11-12 @ 19:26:29
URL: http://www.mittlivihokksund.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0