Datakunniga, HELP ME!!

Förra veckan skulle jag diskdefragmentera datorn för att den har börjat bli så slö, men programmet fanns inte. Sökte på det, och hittade det. Men det måste bara vara en ikon, för programmet startade inte. Laddade tillslut ner någon sorts gratisversion som man får ha i 30 dagar.
Nu skulle jag bara leka lite med min webcam innan jag skulle göra godnatt, och samma sak händer! Hittar "programmet", men det startar inte. Hittar det till och med på C-hårddisken, två likadana. Ett är en ikon och ett ska vara programmet. Men ingenting händer, hur många gånger jag än öppnar det.

Så ni datakunniga där ute, hjälp mig! Vad ska jag göra för att få programmena att fungera igen? Jag är inte särskilt sugen på att ominstallera datorn, men är det enda sättet så måste jag ju. Datorn är ju inte ens ett år gammal, så det känns lite (ganska mycket) surt att den redan ska börja krångla.
Hade ju lite problem redan från första början, kommer inte ihåg vad det var nu, men det var egentligen inte något problem. det var bara vad jag trodde. Men Johan och Nisse hjälpe mig ju att ominstallera den då, så jag har ju inte ens original-windows. Känns lite knasigt, och drygt, att lämna in datorn för ett så futtigt problem. Men garantin går ju snart ut, så ska man lämna in den är det ju tid för det nu.

HJÄLP MIG!

Kommentarer
Postat av: guevacci

Hejsan, kolla om du vann dagens blogg annars tycker jag att du ska anmäla dig igen! =)

2010-10-22 @ 12:08:56
URL: http://guevacci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0