Det nya livet

För ett tag sen kom jag på att jag nu verkligen måste ta tag i mitt liv. Jag äter godis och fika och annat sött och slisk varje dag, det är inte bra! Det sätter sig på kroppen och ännu värre, i kroppen. Och nu vill jag inte det längre, jag har fått nog av mig själv! Så imorgon börjar jag mitt nya, bättre och fräschare liv! Jag ska vara utan allt vad sött socker heter. Och med det menar jag godis, snacks, fika och även mjukt bröd. Det finns socker i t.ex. frukostflingor, men så hård ska jag inte vara. Jag ska leva normalt och äta normalt. Och med normalt menar jag vanlig mat. Vill jag exempelvis ha gräddsås till mina köttbullar så äter jag det. Vill jag lyxa till det med smaksatt yoghurt till frukost äter jag det också. Ska ändå försöka att inte äta så mycket smaksatt yoghurt utan fil istället. Men jag tror ni fattar galoppen.

Sen ska jag även börja om att träna, minst tre gånger i veckan. Och hur tur har man inte då att en ny stegtävling genom tappa.se börjar nu på onsdag! Jag har varit taggat i 1,5 månader nu, så jag hoppas verkligen att det här ska gå bra. Mamma är med mig, Elli tror jag också skulle börja försöka vara nyttigare. Måste bara kolla med Annika också om hon ville vara med på det, hon ville det tidigare.

Så nu hoppas jag att ni peppar mig till tusen, för det kommer bli tufft! Dagarna brukar gå bra, det är soff/TV-kvällarna som är värst! Det är då man blir sugen på allt möjligt äckligt!

Sen hoppas jag självklart att någon fler av er hakar på, hör gärna av er! Då kan vi peppa varandra!

Jag har tänkt börja med en månad, dvs oktober ut. Sedan kommer det tre födelsedagar och sedan är det advent och sedan jul. Men om jag orkar vara superduktig så länge så ska jag hålla mig från sött fram tills jag fyller år. Då får jag synda den dagen. Och sedan får man leva nyttigt alla dagar utom dom andra två födelsedagarna.

Kom igen tjejer och killar!

Kommentarer
Postat av: Tea

Jag är på!



Har också känt att nu får det vara nog, så imorgon kör jag med! Tog en avskedsglass efter middagen idag bara därför ;).

2011-10-02 @ 21:12:37
URL: http://mycupofvec.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Självklart är jag på!

Jag har ju till och med ett försprång på 3 månader utan sött och gott!

Det här kommer du klara!

Det är alltid tuffast i början..

2011-10-03 @ 09:27:16
Postat av: Elin

Härligt Lotta!!!



Du får bryta vanor, när du sitter där framför tv:n på kvällarna och blir sugen på nånting, pausa - gå därifrån och diska, ta en dusch eller ring en vän :) kom på andra tankar helt enkelt.



De fixar du, hejja hejja :)

2011-10-03 @ 10:43:06
URL: http://lejjaa.blogg.se/
Postat av: Martin

Jag har ju knappt ätit något sött alls på 2 månader nu snart. Det bästa tipset jag har för "sugen-på-något-tv-kvällar" är att du tuggar på något. En handfull nötter funkar skitbra som tilltugg och innehåller bra grejer men du får inte käka för mycket av det, otroligt små mängder! Annars är ju alltid frukt ett bra alternativ, samt att du kan dricka mycket vatten, då tappar iaf jag suget :)

2011-10-03 @ 19:01:36
Postat av: Jonas

Jo de lät nyttigt skulle oxå behöva komma iform :D

2011-10-03 @ 19:27:36
Postat av: mamma

Du klarar det gumman:) men jag då :( varför har jag så dålig karaktär. Du Martin, inte bra om syrran käkar nötter :( Hon får ta morötter istället

2011-10-04 @ 00:02:03
Postat av: Martin

Men morsan, nötter innehåller bra fetter och protein. Sen snackar vi bara en handfull (säg 25-50g) så det är inte alls dumt som snack. Självklart får hon ju inte äta saltade/rostade tjosan hejsan, det ska vara naturella vanliga! :)

2011-10-05 @ 17:24:03
Postat av: mamma

men Martin nog vet du väl att hon inte tål nötter. Hon kan ju kvävas :(

2011-10-05 @ 20:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0