Tillsvidare anställd

Idag jobbade jag min första dag som tillsvidare anställd. Med andra ord som fast anställd inom kommunen! För 2,5 år sen var jag 4 ynka dagar ifrån att kvala in och bli tillsvidare anställd, men kommunen förbjöd alla avdelningar från att ringa in mig som vikarie. Jag trodde aldrig jag skulle komma upp i 721 dagar igen, men jag gjorde det! 21 månader på AVA (allmän visstidsanställning) gjorde susen! Nu håller jag tummen för att dom inte ska säga upp mig efter att Fyrklövern har flyttat, utan att jag får fortsätta på "min" avdelning. Och får jag inte fortsätta där hoppas jag att jag hamnar på någon annan bra och trevlig avdelning. Bara dom inte säger upp mig, för då är det kört. Igen.

Har firat dagen med att vara barnvakt åt två små busfrön. Vi har byggt/lekt med Duplo Lego hela tiden! Och Isabelle kan räkna till 13! Himmel så stor hon börjar bli!



Nu ska jag se Glee, Sveriges Mästerkock, Halv åtta hos mig, spela in Body of Proof och Homeland.

Kommentarer
Postat av: anton

grattis(jobbet),va roligt(barnvakt),beklagar(glee),beklagar(mästerkock),beklagar(halv åtta..)



2+ och 3-, vilken dålig dag du har. ^^

2012-01-25 @ 21:24:47
Postat av: Hanna

Men grattis till tillsvidaretjänsten! :)

2012-02-01 @ 15:40:15
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0