Sovmorgon för vissa

Igår kväll ställdes alla klockor fram en timme. Så när jag hörde Ronja kl 6 imorse var den egentligen bara 5. Alldeles för tidigt för att stiga upp med andra ord! Gav henne välling och 20 min senare hade hon lyckats somna om! Härligt tänkte jag, kanske man får en timmes sömn till. Men inte det. Låg i nästan en timme och lyssnade på Bellas lugna andetag innan jag gav upp och steg upp. La mig i soffan och började se en film mamma hade spelat in till mig, Den vita massajen.

Han se rätt länge, för först klockan 9 vaknade Ronja igen! Och en kvart senare vaknade Bella! Så nu är dagen i full gång! Blir nog en sväng och se på Lilla Andörjan sen, får flickorna vara ute en stund. Och kl 16 blir det Gudstjänst för stora och små i Älvsbyn, med middag efteråt.

Då vet ni vad vi gör idag. Vad ska ni hitta på denna sista söndagen i mars?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0