Vårruset 2013

Igår var det dags för Vårruset med några arbetskollegor. Det hade varit jättefint väder hela dagen, fram tills en timme innan vi skulle fara, då blev det tvärmörkt och det började regna. Men då vi for iväg med vår röda buss så lyste himlen blå mot Luleå, och det fortsatte den göra hela kvällen. Tur inte loppet hölls i Älvsbyn med andra ord. Vi fick en jättetrevlig kväll, utan priser men med gott sällskap och smaklig picknick.
 
Jag blev dessutom väldigt överraskad då jag kom i mål då jag upptäckte att jag sprungit snabbare än någonsin, när det kändes som att jag andra halvan av loppet inte hade någon ork kvar nästan. Och precis då jag kom under bron så hör jag hur dom ropar ut att klockan snart passerar 30 minuter, då var jag helt säker på att jag hade sprungit asdåligt. Vad jag då inte tänkte på är att klockan startade när första startgruppen sprang iväg. Jag som startade i andra startgruppen kunde ju räkna bort 5 minuter, så tiden jag sprang på blev slutligen 26.42! Kunde inte riktigt fatta det, men jag slog mitt pers med en hel minut! För tre år sen sprang jag nämligen på 27.48, året efter det på 29 minuter. Så jag är riktigt nöjd över mitt lopp, trots att jag var riktigt sliten där i mitten/slutet.
 
Jag och Elli efter målgång, väntandes på våra promenerande kompisar.
 
Hoppas såklart på en repris nästa år, eller hur Fyrklövern/Tärnstigen?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0