Skidlektion

Som jag skrev igår så var jag och såg skidsprinten på Storgatan. Vad jag inte skrev var att Daniel Nordebo hade en tävling där man skulle gissa vikten på en hink med lite skidgrejer i. Priserna han lottade ut var en skidlektion och en slipning av skidor. Min bror tyckte absolut jag skulle vara med så det var bara att lyda och gå förbi hans stånd. Precis då jag kom dit så kom brorsan förbi också, så vi gissade båda två.
Nu på fm fick jag ett sms där det stod att jag vann! Jag hade gissat bäst av alla, var bara 0,10 kg ifrån. Hinken vägde tydligen 3,61 kg och jag gissade på 3,72 kg. Jag brukar vara sämst på gissningstävlingar och brukar aldrig vinna tävlingar över huvud taget. Men nu har jag en skidlektion som väntar! Passar ju som bra då jag inte är experten på längdskidor, men känns kanske lite nervöst samtidigt. Kul i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0