MyWay2Fitness

För några veckor sedan var jag med i en tävling på MyWay2Fitness Facebook-sida där man skulle berätta om sitt bästa sommarminne. Jag berättade, kanske inte om det bästa, men helt klart ett sommarminne jag aldrig kommer att glömma! Året var 2001 och mamma hade precis köpt en husvagn. Premiärturen skulle ta oss till Sundsvall tillsammans med några bekanta för att besöka bland annat Ikea. Och jag kan lova er att allt som kunde gå snett verkligen gick snett!
 
Vi körde ner till Umeå första dagen och sov över där hos våra bekantas dotter med familj. Morgonen efter var jag och min lillebror uttråkade, dom vuxna packade och surrade om vartannat så vi började sparka lite fotboll. Det hela slutar med att jag vrickar foten och får ont. Vi sätter oss i alla fall i bilarna och kör vidare, men efter en timme var vi tvungen att stanna till på ett apotek för att köpa en linda och linda foten. Då upptäcker vi att en taklucka på husvagnet har blåst bort! "Bara det inte börjar regna" säger vi. Och ni kan väl aldrig gissa vad som händer? Självklart börjar det regna. Så det var bara att försöka täcka över hålet i taket med en sopsäck och lite tejp. Lite senare börjar bilen bete sig väldigt konstigt och tillslut stannar den. Pappa är arg som ett bi och kan inte fatta vad som är fel. Tillslut börjar vi inse att bensinen är slut, så vi ringer våra bekanta som får svänga in på närmsta mack för att tanka en dunk med bensin. När dom slutligen kommer har dom två petflaskor á 1,5L fyllda med bensin. Macken hade alltså inga bensindunkar, så dom fick ta det som fanns till hands. Så på 3L bensin tar vi oss till macken och tankar upp bilen. När vi så kommer till campingen vi ska bo på så bara dör bilen, igen! Men denna gång var det inte soppatorsk, utan bilen var trasig. Självklart var det fredagkväll och inga verkstäder hade öppet under helgen. Så våra kompisar fick parkera husvagnet och bogsera undan vår bil. Sen var det bara att låna deras bil för att åka in på akuten, min fot var inte att leka med. Där konstaterar dom att jag har en spricka i foten så jag blev med kryckor. Under helgen var vi tvungen att köra dubbla svängar med den enda fungerande bil vi hade då vi var totalt 7 personer och pappas bil var ur funktion. Under shoppingturerna fick jag hoppa på kryckor det jag orkade och då jag inte orkade längre fick jag sitta i kundvagnarna. Söndag em var vi ute på stan och strosade runt och jag fick så himla ont i händerna av allt hoppande så jag skulle få hoppa upp på pappas rygg så skulle han bära mig. Grejen var bara den att jag hade en kjol på mig med knappar på hela framsidan. Det sa ritsch när jag hoppade upp och kvar satt endast en knapp som höll ihop kjolen! Vi hade dock turen att klockan var strax före 16 så Åhléns hade fortfarande öppet så vi hann in och köpa ett par shorts till mig. Som såklart var lite för trånga i midjan, men det fick gå ändå. Middagen skulle vi inta på en pizzeria. Vi sitter alla vid samma bord och beställer samtidigt. Dom får sina pizzor, hinner börja äta och äta klart innan vi får våra. Sådär lagom kul. Måndag morgon bogserade vi in vår bil till en verkstad och fick den slutligen lagad. När vi sedan börjar resan hemåt så har vi ett däck som pyser hela tiden, så pappa fixar den med däck på burk. Vi stannar till hos några andra i Umeå för att sova där en natt och när vi rullar in på deras gård har vi fått punka! Pappa byter till reservdäcket och vi sover gott den natten. Dagen efter skulle vi köra hem dom sista 30 milen, en enkel match, trodde vi. Helt plötsligt skriker mamma till att det brinner! Pappa stannar snabbt och vi inser att ett däck på husvagnet bara är slamsor och ryker utav bara sjutton! Ja, reservdäcket användes ju redan så det var bara att koppla lös husvagnet från bilen, ta lös det trasiga däcket och slänga in det i kofferten och försöka hitta en däckverkstad. Enklare sagt än gjort. Hittade slutligen en verkstad och vi fick oss ett nytt däck, köra tillbaka till husvagnet och sätta på det nya. Sedan kom vi hem utan fler missöden. På allt detta så hade fläkten i bilen fungerat dåligt, så vi hade inte alltid kallblåst i bilen. Och några dagar efter vi kommit hem kom pappa in och sa att nu får det väl ändå räcka! Då hade hela instrumentpanelen lossnat när han skulle ta lös mobilen ur mobilhållaren i bilen. Den sommaren glömmer vi aldrig och vi får fortfarande än idag höra det som fick sammanfatta semestern: "Vi hade i alla fall tur med vädret", vilket vi faktiskt hade!
 
I söndags fick jag ett mail där jag fick veta att jag vunnit denna tävling! Jag fick välja ett par tights ur deras kollektion och valde såklart deras nya ursnygga Sugarskull Perfection!! Dom skickades igår och idag hade jag dom i brevlådan! Sjukt snygga och sjukt sköna!! Ett supertack till er på MyWay2Fitness! Har redan nu ikväll hunnit inviga dom, fungerar perfekt!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så himla roligt att du vann. Dom är ju bara för snygga. Passar dig som handen i handsken :-)
Ja du kära dotter, den resan kommer vi aldrig att glömma, och som du säger så hade vi trots alla missöden tur med vädret. Grattis till vinsten <3

2014-07-09 @ 00:09:01
Postat av: Elin

Hahaha. Kan man ha mer otur. Fy tusan. Men de förde iaf med sig en vinst - Grattis!! Sååå snygga :)

2014-07-09 @ 07:58:41
Postat av: Malin

😂😂 om my good

2014-07-15 @ 23:41:03
URL: http://maaalinp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0