Snabba brudar

Vet inte om jag skrivit om det tidigare, men vi har en liten "tävling" om vem som åker elljusspårets 6km snabbast. Det bar brorsan som startade den och så hakade jag och Zara på.

Jag har haft rekordet under en längre period, där min tid var strax över 35 minuter och ett snitt på 5:24min/km.
I måndags kväll var Zara iväg och totalt krossade min tid! Hon var 4 minuter snabbare än mig!! Tänkte att nu var jag körd, det där fixar jag aldrig!

Igår var jag iväg på kvällen för att göra ett försök, men isiga och skräpiga spår gjorde sitt, lägg därtill på en kraftig blåst! Motvind både uppför och utför. Ingen tid att hurra för men 37 min var jag nöjd över med tanke på förutsättningarna.

Ikväll var jag iväg på ett nytt försök. Det kändes inte bra för uppförsbackarna gick långsamt och jag kraschade två gånger, såklart i nerförsbacke med sväng. Så man tappade ju all "gratis"fart man hade plus den tiden det tar att ta sig upp dessutom. Trots allt detta får jag en otroligt bra tid!


Jag skulle ha sagt att Zara fortfarande leder, för man startar GPSen på samma ställe, men jag har tydligen åkt 130m längre. Johan hävdar att det är snittiden som räknas, så i så fall leder jag ju nu!

Imorgon blir sista turen innan söndagens skidtävling. Blir en lugn tur, lite drygt milen skulle jag tro. Sedan blir det vila fredag och lördag, bara mysa och äta gott, tanka energi och ladda upp. Blir jäkligt spännande det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0