En helg full av festligheter

I lördags var det fullt hus hela dagen. Först kom släkten och kalasade, sedan vänner och bekanta och på kvällen hade jag bjudit in mina gamla Fyrisar på middag och surr. Tusen tack till alla som kom och fikade och uppvaktade mig och tack för alla fina presenter!


Dagen till ära bjöd jag på 11 sorters fika! Mjölkallergiker hade två andra sorter att välja och vraka på.
Varför har jag då bakat så mycket? För att det är kul att baka och man har möjlighet att testa en massa nytt! Och nya saker bjöd jag verkligen på!


Årets tårta blev en Himmelsk chokladmoussetårta,kladdkakebotten och sen tre lager av chokladmousse, mörk, ljus och vit. Blev verkligen så himla god!


En halvt misslyckad citron- och marängpaj. God i smaken men inte den fasthet jag önskar. Blir att testa nytt recept nästa gång.


Till vänster ett fat med saffransbullar med smörkrämsfyllning. Goda! På våningskakfatet trängdes åtta olika sorter. Högst upp har vi havresnittar med daim och ingefära samt mintchokladbollar. På mellersta våningen har vi vanlig sockerkaka, vita chokladbollar samt kolakladdkakemuffins. Längst ner ser man en pepparkakslängd, en skymt av snickerskaka och längst bak gömmer sig dumlemazariner.
Mjölkallergikerna fick chokladbollar och kolakakor.

Söndag hade jag en liten snygg tjej på besök tillsammans med hennes föräldrar. Senaste gångerna jag sett henne har hon sovit i vagnen, nu tvingade jag dom att komma medan hon var vaken. Så vi busade på och så bestämmer hon sig för att det är dags att vända sig från rygg till mage! Första gången hos tant Lotta!

Måndag hade jag återbesök av fikasugna familjemedlemmar, skickade med lite fika med dom och idag bjöd jag på fika på jobbet. Dags att försöka tömma frysen lite innan julbaket drar igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0