Tomas 30 år

I lördags var det dags för Tomas 30-års fest. Var riktigt sugen på fest så jag var extra taggad! Man får ta tillfället i akt, för i min aktningsvärda ålder så brukar inte festsuget hålla i sig speciellt länge. Men nu hade jag väntat länge och hoppades på en rolig kväll! Inflyttningsfesten var ju en succé så det borde bli lika bra denna gång.
 
Färdigsminkad och fixad i håret.
 
Vi var inte alls så mycket folk på festen, 12 st totalt tror jag, men jag hade riktigt kul! C också! Och alla andra också tror jag! Mycket surr, sjöng oss hesa på karaoke-maskinen och så var det lagtävlingar! Och givetvis vann det bästa laget, nämligen mitt! I gissa sången så vann vi med 1 poäng över Cs lag. Vi vann även den andra leken som var att bygga högst torn av kaplaklossar. Jag och Nisse hade en riktigt bra strategi och tornet stod! Även när förlorarna försökte rasera tornet så var det högre än deras! Haha, riktigt kul! Andra grenen bestod i att mina två gossar fick bygga en legobil. Vi vann inte racet sen, men fick stilpoäng då vi hade en drake på bilen! Sista leken var norsk karaoke. En person ur laget får på sig hörlurar och ska nynna låten dom hör i lurarna och så ska övriga gissa. Kommer inte ihåg om vi vann eller inte den grenen, men i finalen var det mitt och Cs lag. En person skulle väljas ut, det blev jag från mitt lag och Micke från andra laget. Finalen skulle avgöras utomhus, på Vita Blixten-skidor! Visserligen har jag åkt Vasaloppet två gånger men jag har aldrig stått på ett par Vita Blixten förut. Speciellt inte i alldeles för stora skor! Och Micke är tydligen yrkesmilitär och har väl åkt Vita Blixten x antal gånger! Nåja, som den tävlingsmänniska jag är så skulle jag ge allt. Vi skulle åka runt ett träd och runda lekstugan och tillbaka, en sträcka på kanske 30-40m? Jag drog ifrån direkt i starten och försökte hålla lucka, men det var inte helt lätt då man känner sig stressad och snön liksom både är hård med skare och lite hal fast ändå inte. När jag kom fram till lekstugan tänkte jag ta en snäv sväng, men eftersom det stod en buske rätt nära och det hade tinat upp runt busken vågade jag inte, var rädd för att köra fast. Så samtidigt som jag rundar busken så kommer Micke i full galopp och tar innerkurvan, kör alltså mellan busken och lekstugan. Hann tänka att nu är det kört men jag drog på farten ytterligare och inser att jag leder. Men så händer det som inte får hända, jag ramlar! Turligt nog bara lite snett på rumpan så jag är rätt snabbt uppe igen och åker som segrare över mållinjen! Inser då att han kört fast rätt rejält där intill lekstugan, så han var inte så tätt bakom som jag trodde. Kul med vinst i alla fall! Vinsten var att sjunga en sång med mina två grabbar på karaoke-maskinen, vi skrålade vackert! 
 
Slutresultatet med klänning och briller!
 
Kvällen avslutades lite lugnare med både bowling och golf på Wii, gissa vem som vann golfen om inte jag! vid 2:50 började jag och C bege oss hem, och ca en timme senare sov vi båda som stockar.
 
Tack Linda och Tomas och alla andra for en riktigt kul kväll och natt! Det gör vi mer än gärna om snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0