Kvällen innan

Då har man krupit ner under täcket. Om drygt 4h ringer klockan och om ganska prick 6h går starten. Som vanligt är jag helt kolugn, inte en nerv på spänn. Har förlikat mig med att det kommer bli en blöt runda i år och att regnstället kommer att vara mer på än av.

Dagen har spenderats på stan, shoppat litegrann och provat mängder med kläder! Har köpt något wild n' crazy men det får ni se en annan dag! Var förbi mässområdet en sväng och var med i en tävling, så nu hoppas jag på en vinst så jag får en gratis startplats till Vasaloppets vintervecka 2017! Har kollat in Pappas Pärlors kreationer och fått massa inspo!


Däcken på cykeln är pumpade, startnummerlappen sitter på cykeln och såklart även årets klistermärke. Slangar och pump är packade, även medicin, rumpsalva och lite extra energi. Hjälmen är pimpad och nummerlappen har fått säkerhetsnålar på sig. Det enda som saknas nu är en någorlunda utvilad Lotta (hur man då ska lyckas med det på 4h) och att starten ska gå. Sedan är det bara att trampa på och hoppas på det bästa.
Lasse och Kristina har vi precis sparkat iväg och önskat lycka till! Vi räknar med att dom hunnit äta köttbullar i Jönköping och cyklat vidare då vi startar.

Om någon vill följa vår resa runt den lilla pölen så kan man antingen gå in på Vätternrundans hemsida och söka fram oss, då ska man kunna se mellantider där. Eller så skickar man V 21738 i ett sms till 72456. Glöm inte mellanslaget mellan bokstaven V och startnumret. Tjänsten kostar 30:-

Nu önskar jag godnatt och så får ni önska mig lycka till! Ses om 300km!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0