Delicatos proteinbarer

Igår när jag sprang runt på stan och skulle skynda till bilen insåg jag hur hungrig jag var. Svängde förbi den lilla kiosken i Smedjan för att köpa en plopp eller liknande när jag såg något nytt! Proteinbarer från Delicato! Ni vet, punschrullar, chokladbollar och hallongrottor! Dom godbitarna finns nu som proteinbarer! Köpte barerna med smak av punschrulle och delicatoboll.


Vi smakade av barerna i bilen och var inte riktigt överens. Jag tyckte att den med punschrulle smakade mest likt, den smakade verkligen punsch! Delicatobollarna brukar ha en ganska distinkt kaffesmak, men den kom inte alls fram i baren. Men goda var dom båda två, det är ett som är säkert!


Om man läser på deras hemsida så skriver dom om hur nyttiga barerna är, men skillnaden mellan deras chokladboll och baren är väl mjölkproteinet. Kanske mindre fett också men det är fortfarande mycket socker i dom. Men ska man ha nåt to go så är väl en bar ändå bättre än en boll. Fast bäst är kanske ändå en morot!

Men jag tycker absolut ni ska testa dom! För dom var riktigt goda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0